Det jobbigaste jag någonsin gjort

Som ni vet så skriver jag om min tid med anorexi, bulimi och överätning.

Texten jag skriver ska bli så detaljerad som möjligt har jag tänkt mig, och det rör upp många känslor. Även känslor som jag väljer att inte skriva om av respekt för min familj. Men det tar på psyket att skriva ner allt. Att försöka minnas allt och återleva det hela.

Det är därför som det inte har börjat publiceras ännu. Jag skriver fortfarande. Men funderar på om ni kanske ska få ta del av det första utkastet snart. Det är mycekt jag redan har skrivit och lägger till. Men just nu skriver jag för hand, och sen blir det till att skriva in det på datorn. Då blir det ytterligare saker som man skriver in.

Det här är nog bland det jobbigaste jag gjort. Det tar tid och det är mycekt. Men det gör också nytta att återuppleva det hela, eftersom jag då tar bitvis och bearbetar det. Dock inte så mycket som jag önskar. Men en dag ska jag ta tag i de bitar som jag utelämnar för bloggen. För min familjs skull gör jag det, då det itne bara är mig det rör sig om. Så kanske kommer det längre fram. Men för nu får det vara som det är.

Jag hoppas på att bli färdig med texten så snart som möjligt. I alla fall det första utkastet. Kanske den kan bli något större om det blir bra. ;-)

Nu ska jag ta en treo och läggamig, har suttit och skrivit hela kvällen och det tog mer än att jobba. (jo jag skriver lite varje dag, just nu skriver jag rent en första kladd och lägger till saker jag missat. Sen blir det till att läsa och skriva dit ytterligare osv osv. Den vanliga processen för ett författarskap. Jag är bara på 12 handskrivna kollegieblocks sidor än så länge och det blir inte mycket i datorn =)

Men vi hörs igen i mogon (då jobbar jag bara 4 timmar och kommer hem tidigt.) Så vi får höras då igen.

Tills dess fortsätt maila, jag uppskattar verkligen dem =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)