Aschberg och Fylkings vandring för Prostata cancern.

Robert Aschberg och Gert Fylking har startat en vandring från Ystad till Haparanda till förmån för kampen mot Sveriges vanligaste cancerform, prostatacancer. Varje söndag kl. 19.00 sänder TV8 från olika orter efter vägen.

Det är väl ingen som har missat detta, eller hur.

Fylking berättar om vandringen i radio via Rix Morronzoo på mornarna mellan 6-10. Aschberg bloggar utefter vägen

Den 18 April kommer de till Gävle för att spela in sitt program som sänds på söndagen den 19 april kl 19:00.

Jag har fått erbjudande att arbeta den dagen under inspelningen i Gävle, självklart tackade jag Ja, det blir ju mitt bidrag till prostata cancern.

Man fick väla att vara VIP gäst eller Crew. och helt ärligt jobba bakom kuliserna tycker jag verkar roligare. Så nu ska jag få göra det den 18 april när de kommer till Gävle.

Här är några platser som de ska komma till, och dagarna de är beräknade att vara på plats.

  • Västervik 28 mars,
  • Norrköping 4 april,
  • Enköping 11 april.
  • Gävle 18 april,
  • Hudiksvall 25 april,
  • Härnösand 2 maj,
  • Örnsköldsvik 9 maj,
  • Umeå 17 maj,
  • Skellefteå 23 maj.
  • Luleå 30 maj,
  • Haparanda 5 juni,
Så har ni möjlighet besök då inspelningsplatsen och visa erat stöd för Prostata cansern. (nej jag vet iten exakta platser, men det lär stå både i aschbergs blogg samt att fylking säger det i radion, sen har ni ju Tv8 på söndagar. Samt att tidningarna skriver om det när det närmar sig).

Gör något bra ni också, för att stödja kampen mot Prostata cancern men även andra sjukdomar.



Så kan du stödja: Sms:a ordet YH till numret 72 900, så skänker du 50 kronor. Sms-avgift tillkommer.

Pg: 90 1986-0 Bg: 901-9514 Cancerfonden.se/bidrag . Märk gåvan med YH. OBS! I samband med pg- eller bgdonation måste koden YH anges

 

Personligen tycker jag att denna cancerform inte har fått samma uppmärksamht som tex bröstcancer där det är galor och liknande. Men detta kanske är starten på insamlingen för prostata cancer.

Kan ni inte ge ett bidrag, prata med eran omgivning, berätta om programmet, men framförallt hjälp till att skapa en medvetenhet kring prostatacancer.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)