Beroenden kommer sällan ensamma.

Jag är nog arbetsnarkoman, eller rättare jag är en arbetsnarkoman. INgen kännsla är så skön som att gå o lägga sig efter en dags arbete, där du har fått jobba gärnet och du har sett resultat.

Jag älskar att känna mig helt utmattad närjag kommer hem från arbetet, och på helgerna längtar jag nästan tillbaka till arbetet.  Då spelar det ingen roll vad jag jobbar med, jag älskar allt arbete.

Lite skrämmande egentligen, även om jag vetat om det så vet jag att jag är mer eller mindre arbetsnarkoman. Inte så att jag har prestationsångest. Men jag sattsar alltid 120 % eller mer. Så risken finns för utbrändhet. Men jag tycker det är roligt.

Frågan är väl hur bra det är i långa loppet, dels hur länge orkar kroppen arbeta hårt? Hur länge orkar jag själv med det?. Vad behövs för att jag ska få nya utaningar? Kommer jag lessna på arbetet när jag har lärt mig allt som går att lära sig?

Ja det är mycekt som jag bör ta mig en tanke på. Som jag nog behöver funadera över, om det är så att jag är arbetsnarkoman (även om jag inte har prestationsångesten och inte tar hem arbetet på min fritid).

Kanske är jag inte arbetsnarkoman utan bara gillar att arbeta. Ska läsa lite om det och se vad jag kan luska ut för nått om det hela. finns det kanske någon där ute som läser och som har egna erfarenheter och vill dela med er, då får ni gärna göra det här i en kommentar eller via ett mail:  [email protected]

(just nu har jag hoppat in och jobbar då en av tjejerna är sjuk, så jag börjar kl 6 i morgon bitti, så lite får jag jobba under semestern i alla fall. Skönt att få in lite mer pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)