Vikten av vitaminer.

När du börjar äta sådan här kost är det viktigt att du också börjar äta vitamintillskott. Inte för att du inte får i dig tilräckligt med vitaminer i kosten, utan därför att du i många fall har vitamin och mineralbrist.

Jag läste i Atkins bok, att en av de vanligaste sakerna man upptäcker när man börjar med en ny kost är att de klassiska svältkosterna som innebär ät mindre och lightprodukter, gör att man får vitaminbrist. Då är det viktigt att man bygger upp sin naturliga vitaminbalans igen.

Under de första två till tre veckorna gör de inget att ni överdoserar, då det kommer ut den naturliga vägen. Däremot ger du kroppen tillräckligt så den kan fylla på sitt lager  och börja funka som det ska göra normalt.

Jag äter just nu multivitamin som jag köpt via yves roches, sen kommer jag ta en sväng med efi som har vitaminer och mineraler för kvinnor. (ät inte dessa vitmainer och mineraler. Detta äter jag för att jag köpt det och det ska ta slut innan jag köper nytt).

Min rekomendation är att springa till apoteket och kolla vad de har som täcker in dagsbehovet av det mesta. Både vitaminer och mineraler samt omega 3 om ni vill ha det. Detta är ett tillskott som kroppen behöver och det kan vara svårt oavsett kost att få i sig tillräckligt. Apoteket är lite dyrare men samtidigt är de bäst på det här och vet vad det är de säljer. Är du kvinna köp för kvinna och samma sak för mannen.

När du har kört tre veckor varje dag med vitaminer, blir det naturligt och du kommer fortsätta. Det är ett hälsosamt sätt att göra sig en livförsäkran.

Vitaminerna kan även hjälpa kroppen att komma igång med viktminkningen då den får balans.

Vitaminer är nått jag tycker alla kan äta, samma sak med mineraler och framförallt kalk, om det är så att du skär ner på mjölkprodukter.

Vitaminerna behövs i kroppen för att ta hand om energi och ta hand om fett. etc. Samtidigt behövs viss mängd fett för att vi ska kunna tillgodogöra oss vissa av de vitaminer vi äter. (degår helt enkelt hand i hand).

Är du osäker på nått när du ska handla vitaminer prata med apotekaren, de ger dig det bästa för den biligaste pengen, oftast.

Så missa inte att äta dina vitaminer de behövs för att kroppen ska fungera som den ska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)