Ätstörningar.

Jag har fått förfrågan om jag inte kan skriva lite mera om ätstörningar och lite av mina egna tankar och reflektioner eftersom jag har levt med dem.

Så jag tänkte det varför inte. Jag ska bara läsa på lite mer fakta och skriva ihop texterna så kommer jag skriva om ätstörningar, Jag kommer behandla alla former, bulimi, aanorexi hetsätning och beroende (socker, mat vilket som här har jag skrivit om carbaholic redan ).

Jag skriver lite fakta och så skriver jag ner mina egna tankar som jag haft under tiden jag var sjuk, mina tankar på att klara sig igenom det "själv" utan sjukvårdens hjälp. Ja helt enkelt hur jag gjorde för att lyckas med att bli nykter /frisk från mitt missbruk. (kom ihåg att det här suget man har levt med och lever med, aldrig kommer försvinna, det minskas och du kan hatera det så det itne blir lika påtagligt. Men det kommer troligen alltid finnas där)

(jag skrev en uppsats på detta ämne när jag gick i 8:an och var bergsäker på att jag itne skulle hamna där. Men det gjorde jag. Det kan drabba vem som hellst, hur som hellst och när ni minst anar det).

Just därför kommer jag skriva lite om detta. kan även bli så att jag delar upp inläggen till delar, så inte inläggen blir så långa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)