Frisk igen.

I dag mår jag toppen, inget kvar av flunsan. Jo jag tror att jag hade flunsan eller vintersjukan som jag gärna kallar den.

Men idag är jag frisk, har druckit näringslösning:

1 liter vatten
5 tsk socker
1 tsk salt.

Allt kokas upp och får svalna, så dricker man små klunkar under dagen. I dag ska jag dricka 1/2 liter av detta samma i morgon, bara för att vara säker på att kroppen återhämtar sig ordentligt.

Samt att jag i går drack 2 flaskor av Friggs exotisk morotsjuice, med ingefära. (här är mitt ända juice undantag, när jag blir sugen på det)

Och så drog jag i mig 1 liter Proviva Blåbär. så åt jag 2 skivor vitt bröd rostade utan något på. Och på kvällen när det verkade som det skulle starta igång igen tog jag 1 tablett Loperamid Mylan.

Så idag har jag ingen huvudverk, har gått upp 1,5 kilo igen (förlorade 2 kilo natten mellan måndag och tisdag). Så nu känns det som att vatten balansen är bra igen, och jag orkade gå till jobbet igen utan problem.

Men jag tror ajg ska försöka skriva lite mer om Proviva tex, ur hälsosynpunkt och lite sådant. För det är bra och jag ser det som medicin, som hälsokost ;-)

Dricker man det dessutom när man bara är sjuk gör det inget för kostens skull. Något som jag tycker är skönt att vara medveten om.

Så idag är jag fit for fight och kom i dag föll poletten ner att jag om 2 veckor ska på 50 år firande. =S Iiik tänkte jag skulle köpa nått litet men vad köper man ??

Måste fundera lite i helgen, så kommer jag nog på något kick ass att köpa. Men kan inte visa det på bloggen förrens efter den 7 mars :-P (du tror väl inte att jag visar det här när jag vet att du läser den ??) :-)

Nu ska jag spåna på en Power point presentation som jag ska göra i helgen, så den är färdig till måndag tisdag något när jag ska hjälpa till inne i Gävle.

återkommer med fler inlägg lite senare i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)