Vårkänslor

Har varit på så fruktansvärt bra humör den senaste tiden =)

Men i alla fall, känne rmig fnissig fortfarande en av mina arbetskamrater har ett så smittande skratt, så jag går fortfarande och hör det, samtidigt som jag fnissar för mig själv.

Har dessutom köpt 2 kg rostbiff skivad för 80 kr i Hofors (det är juförsig druvsocker i, men jag känner att jag klarar det).

Har mailat och kollat om det blir nytryck av boken sockerbomben. Men det lär dröja med svar tills påsken är över och alla hinner komma tillbaka till jobbet (är bara jag och mina arbetskamrater som jobbar påsk ).

Nä vad annars inte så mycekt, sitter just nu och samlar ihop alla lappar med saker att göra och skriva till bloggen. Så snart jag funnit dem så drar jag igång med ordentliga uppdateringar.

Har börjat skriva en matdagbok och det tar sin lilla tid då jag nu även annalyserar hur jag mår efter att jag ätit, just för att försöka finna ALLA mina triggare till sockerberoendet samt till överätandet.

Förra veckan visade vågen på + 4 kg, denna vecka har det gått ner 2 kg på det. Så det känns skönt (sussi komemr inte ihåg vad jag registrerade hos dig, men jag var mitt i ett skov, så jag tror inte att jag sa sanningen). Men jag korrigerar det i morgon.

Ska lägga till en räknare med dagar under vikten, med hur många dagar jag varit sockerfri. (jag äter frukt och bär, dock inte hela tiden någon gång ibland bara).

Nu ska jag rusa och kolla hur det går för grtängen. Jag gör med potatis just nu men Zuccini går också aldeles utmärkt att använda.

Vad är eran favvorit rätt på sommaren ?

Min är helt klart,
nygrillat och en blandad sallad.
eller en blandad sallad med de kalla resterna från grillningen ;-)

Vad är er ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)