Tonfiskröra.

Hmm man kan inte få tonfiskröra att få bättre färg tydligen ;-)

Det här receptet passar till mycket, sallad, fyllning i smörgåstårta, fyllning till smörgåsar etc. Vad ni helst vill ha det till. Jag brukar äta den med lite sallad, mer behövs inte.

Tonfiskröra:  (stor sats)
4 burkar tonfisk i burk (med eller utan olja)
ca 2 delar majonnäs, (beror på om ni vill ha tjock eller inte)
 ca 1 del creme fraisch (detta för att mildra smaken och göra röran lite lösare)

Sen använder jag 1 hackad rödlök,
3 hackade avocados (paprika om jag inte har avocado)
 8 ägg (hårdkokta)
citronpeppar som krydda och dill

 Börja med att låta tonfisken få rinna av, lägg därefter i en stor skål.
Hacka löken och blanda i tillsammans med avocadon och äggen som även de ska vara hackade. (äggen använder du en äggdelare och delar på två håll så brukar det bli bra, se bara till att de är hårdkokta).

 Krydda med lite citronpeppar och dill, blanda runt.

Nu är det dags att bestämma hur mycket röra du vill göra. Börja med att blanda i majonnäs tills du tycker det ser bra ut. När det är nästan som du vill ha det, blanda i creme fraischen (ca 3 överfulla matskedar majonnäs, och 2-3 dl creme fraisch). Vill ni bara ha majonnäs smaken använd då bara majonäs.

Därefter smakar ni av med citronpeppar och dill, (behövs ganska mycket av varje, de ska kännas att det finns i röran)

Sedan är det bara att äta, snabbt enkelt och gott.

Tyvärr har jag inga mått då jag gör som jag känner och det varierar hur såsig jag vill ha min röra)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)