Regnbågslax med citronpeppar topping (färdig mat)




Det stämmer faktiskt. Jag burkar vara emot halvfabrikat, men det här är riktigt gott. Jag hittade det på Lidl i deras frysdisk.(de har flera sorter att välja på). Kom bara ihåg att kolla på näringsdeklarationenen.

På den här är det: / 100 g
Energi      949 k j/228 kcal
Protein            20g
Kolhydrater       1g
Fett                   16g

I förpackningen är det 300 g varav fisk 250 g och topping 50 g

Det är rikligt med olja för tillagningen. Det enda du behöver göra är att ställa in aluminium formen i ugnen 20-25 min. Sedan är den färdig.

Jag äter detta till sallad, och så tömmer jag ur oljan som blir runt fisken i en skål och reder av med creme fraiche. Det blir en grymt god sås till.

Så för er som vill ha färdigmat eller snabbmat  eller bara känner er lata. Det här kan jag verklgien rekomendera. (jag hoppas att mannen vill ha något halvfabrikat när han kommer ner, så jag får en anledning till att köpa hem det här igen)

Kostnad : lite osäker men runt 30-40 kr. (de har även liknande fast 700 g som kostar 60 kr).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)