Vägen till hjälp

Jag har under en tid inte velat skriva här, och enbart därför att jag mått så dåligt.

Nu vet jag var jag ska söka hjälpen här i mitt landsting, efter mycket efterforskningar. Så i morgon kommer mamma hjälpa mig med att ringa och fråga om det behövs någon remiss, men framförallt om de kan hjälpa mig. 

Efter mötet med läkaren den 20 oktober förra året, är det något som jag inte klarar av. Jag litar inte på att jag får hjälp och att de lyssnar på mig. Att de kommer göra som läkaren och ignorera mig.

I december fick jag en diagnos konstaterad och det är hetsätning. Då skulle en vän till familjen hjälpa mig med var man kunde få hjälp eftersom hon visste, men som vanligt svek det. Inget har jag hört inget har hänt.

Så nu hoppas jag att jag inte behöver en remiss utan att jag kan få en tid hos det psykosociala teamet här i S-viken, förhoppningen är att de kan behandla min hetsätningsstörning. Så innan veckan är slut hoppas jag på att jag vet ett svar, så jag orkar ett tag till.

Jag ska bättra mig här i bloggen också, men då jag just nu är nere vid botten med tåspettsarna och det känns långt till ytan, kan det hända att det blir sånna här glipor mellan inläggen.

Men om 1 år från nu hoppas jag vara på god väg mot ett normalt BMI, ett normalt liv med maten, men framförallt, ett bättre liv både inre och yttre.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej! tack för din blog! jag önskar dej all lycka!

Kram Frida

2010-01-17 @ 22:43:46
URL: http://50kgtogo.blogspot.com
Postat av: nadia karlsson

Tack så mycket, var in på din blogg och tycker din resa verkar väldigt spännande. =)



// Nadia

2010-01-22 @ 19:33:13
URL: http://mnl.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack för din kommentar på min blog :)

Ja du får länka till min blogg om du vill, glad om jag kan inspirera någon till att leva ett mer hälsosamt liv. Spännande att du också ska börja md Xtravaganza :)



Kram Frida

2010-01-23 @ 00:12:37
URL: http://50kgtogo.blogspot.com
Postat av: Nadia Karlsson

nja nu ska juförsig inte jag börja med Xtravaganza då inte konceptet är nått för mig, eft det baseras på för få kalorier för mig. Men jag ska skriva en opartisk artikel om dem och berätta om hur de fungerar och var man kan komma i kontakt med dem om det är något man tror passar en själv =)



/nadia

2010-01-24 @ 17:34:36
URL: http://mnl.blogg.se/
Postat av: agnes

du klarar det (=

2010-04-12 @ 23:09:24
URL: http://orginalet.blogg.se/
Postat av: Lena

HEj! Starkt av dej att ta tag i det... jag sitter själv mer eller mindre i samma träsk som dej.. och vet hur jobbigt det är.Det förstör så mkt i ens liv, framför allt sin självrespekt och det sociala. Om du vill får du gärna kontakta mig, Lycka till/Lena

2010-07-29 @ 08:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)