träning

Snart kan jag förhoppningsvis komma igång med även simning. älskar att simma, och just nu bor jag ju nära simhallen tar runt 20 min att gå dit. Jag har bara inte haft råd att köpa ett simkort, så förhoppningen är att jag kan få ett nu när jag har sökt bidrag/stipendium, för lite saker. Däribland ett kort till simhallen, och lite nya kläder.

Jag ser egentligen inte att jag itne har pengar som en ursäkt för att itne träna. Runt om i sverige finns det så mycket stipendium, bidrag och annat man kan söka, för att få lite extra hjälp. Jag ser inget fel i att göra det heller, snarare tvärt om. Det är jätte bra att man kan göra det. Jag jobbar ju idag med telemarketing (jo telefonförsäljning), och ja det ger ju inte bästa lönen men så pass att det går runt i alla fall. Dock har man inte råd med saker som gymkort eller simkort, så då passade jag på att söka pengar för det i stället. Då kan jag om det blir godkänt, börja med min simning igen.

I annat fall blir det mest hemma träning med crosstrainern, men det kan vara skönt att variera också. Blir jätte långa promenader under helgerna, siming, och crosstrainern. Har dessutom en ny almanacka till nästa år där det finns plats för träningen. (gjorde en egen på personligalmanacka).

Så får jag komma igång med siminingen också tror jag nog att det kommer gå undan med sista biten. Sen blir det till att lära sig själv att äta rätt, så det inte går tillbaka. Jag kommer använda mig av lchf kosten, jag kommer göra en plan som FAA har uppskriven (så man inte överäter). (FAA- anonyma matmissbrukare).

Den 11 november får jag reda på om jag får hjälp till ett simkort eller inte. Jag hoppas på det skulle hjälpa mig så mycket för att gå ner sista biten i vikt. Så vill jag minska risken för skinn som hänger och då är det faktiskt träning som gäller. (har man kraftig övervikt kan man få skinnhäng i alla fall, då man tränar speciellt om man går ner mycket i vikt på en kort tid).

Kommentarer
Postat av: Angelina

Skitsnygg blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-11 @ 03:31:16
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)