Nu får det vara nog....

Japp nu är det dags att ta tag i det här igen, med vikten. På söndag väger jag mig igen, sen ska jag göra mig ett litet diagram så jag kan följa mig själv.

Men nu får det vara nog med småätandet och en massa onyttigt som kommer ner.  Ska gå ner de sista kilona det har jag bestämt mig för. Är mellan 20 -30 kg kvar till min målvikt på 60 kg. (idealvikten skulle visst vara på 57,6). Jag ska börja skriva ner ordentligt vad jag äter. jag skriver i min dagbok så jag får ner mina tankar och inte bär en massa inom mig. Så där har jag kommit igång och det känns bra. Ska bara försöka finna en stund varje dag till att skriva också.

Ska även ta tagi det här till bloggen och få färdigt mina texter. Har en hel del som ska skrivas färdigt nu i helgen. Så jag har lyckats göra en lista på texter som jag ska se till att får färdigt. Sen tar vi nästa i raden. Måste se till att sätta lite press på mig själv.

Ska också plocka iordning i lägenheten i helgen så jag itne kan skylla på röran för att jag inte kommer igång med träningen på crosstrainern igen. Så nu har jag lite att göra. Men det är ett steg för att få bort alla ursäkter som har dykt upp igen.

Sist jag listade dem så var det väldigt enkelt att ta tag i dem så snart de dök upp. Just nu känns det dock som jag tar en ursäkt i taget och inte försöker tvinga fram olika alternativ som kan dyka upp. Tar helt enkelt sakerna allt eftersom de kommer.

Nu ska jag se till att spara ner lite material till texterna i worddokument så jag kan hantera dem lite lättare. (behöver nog packa upp skrivaren igen tror jag, skulle vara skönt att ha allt utskrivet. Är ju en sådan som gärna skriver ner från papper till papper och sedan in på datorn. Lite extra arbete, men det är så jag gillar att skriva.

Men på söndag börjar vi om igen, då är det start ett. Sen beställa modifast och se till att jag får bort vanan med att äta jämnt, och bara äta fem gånger per dag. Så när vanan är borta blir det till att införa mat igen, men då rätt mat och i rätta mängderna. (om inget annat händer så jag gör på något anant sätt).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)