Mår bättre idag

tur att jag har mitt nätverk. Pratade med en vän som är kostrådgivare och frågade om hon hade några tips på hur jag kan göra. Och visst jag kan fortsätta med det jag gör idag och köra mer eller mindre lchf.

Men även köra ner vikten en bit och sedan lära mig att äta rätt. Liksom börja om från början. Så nu funderar vi på hur vi ska göra detta, på bästa sätt för mig.

Mitt matmissbruks tillfrisknande sitter delvis i vikten. Jag mår ju dåligt både psykiskt och fysiskt av min övervikt. Men börjar jag få bukt med den kommer jag lättare ta till mig allt annat.

Jag ska även leta vidare efter hjälp mot mitt beroende, och förhoppningsvis får jag hjälp någon dag. Men fram till dess har jag mitt kontaktnät och rådgivare och stöd. Det hjälper mig att orka vidare.

Jag ska läsa på mer om allt detta och börja lära mig att äta rätt och bättre.

I morgon ska jag även ringa till min fiber leverantör och kolla vad det kostar för mig att koppla på mitt fiber i lägenheten.  Då blir det lite fler och oftare nya inlägg. Inläggen om matmissbruk och sockerberoende (alltså faktaartiklarna) är snart färdiga och då kommer jag publicera dem. Jag kommer även skriva om mitt sätt att äta , eftersom jag nu kommer fortsätta äta på mitt sätt.

Jag ska även prova och se hur det är att äta sk pulverdieter (även om det alltid är bäst med riktig mat). Men jag kommer skriva om det här på sidan då detta för många är en lösning som passar dem. Jag har vänner som gått ner väldigt många kilon genom tex cambridge. Jag ska be en av dem att kanske berätta lite om sin resa och varför hon tog just den vägen. Så har ni några bra frågor om det får ni gärna ställa dem, så ska jag kolla om inte hon kan föra dem vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)