Allt ordnar sig.

Det är något jag inte lyckats inse ännu. men fasiken det stämmer.

Allt ordnar sig.

Detta ska bli mitt nya motto att leva efter. Varöfr oroa sig för saker som inte har hänt ännu, men som kanske händer?

Vad var det den här gången då?

Jo jobbet, jag fick ju gå ner på så få timmar. Men så i dag pratade jag med en gamal chef om det när han undrade hur det gick och sa att jag jobbar så lite nu, så då frågade han om jaginte kan jobba vikariat hos dem när jag ändå jobbar kväll. Så visst det funkar för mig.

Så kom jag till jobbet, och då berättade chefen för mig att de försöker fixa så jag kan få jobba dagtid hos dem i stället, och på så sätt få mina timmar. (då kan jag juförsig inte vikariera, men jag får mina timmar ändå och kan fokusera på att bli bättre i mitt yrke).

Så livet känns mycket lättare, och jag är inte längre nervös och orolig för läkarbesöket, jag får ju hjälp. Och snabbt gick det också, i vanliga fall kanske man får vänta 3 månader på att komma till läkare med sådana här problem, men jag har första utvärderingen och mötet nästa vecka. Så jag kommer verkligen få hjälp med kosten och lära mig äta rätt. Samt samtal om mitt matmissbruk så jag kan bryta mitt beroende och beteende. Det kommer bli några tuffa veckor efter besöket, men jag kommer klara det. Det vet jag. Nu får jag ännu mera stöd och hjälp och det känns så grymt skönt.

Tidigare när jag bett om hjälp har dörren slängts igen lika snabbt som den öppnats, men nu tror jag nog att det är annorlunda. Nu kommer jag få den hjälp jag behöver för att bli frisk. =)

Allt ordnar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)