Tungt psykiskt.

Just nu sitter jag verkligen fast. Jag sitter som berget och har gjort det i jag vet inte hur många månader.

Jag börjar på att bli mer eller mindre despirat för att gå ner i vikt. Varför?

Min kropp orkar inte med övervikten (har bara 23,4 kg) Men i alla fall. Jag mår dessutom inte bra psykiskt av detta. Jag behöver alltså för hälsans skull gå ner i vikt.

Jag har dessutom ett midjemått på 89 cm (en kvinna bör ha under 80 cm).

Jag har nu börjat fundera på om jag kanske skulle köra Lättviktarna (typ viktkoll.se) och köra ner mig til åtminstone 70 kg. Så därefter köra igång med GI när jag är närmre min målvikt. Men det tar emot då jag troligen går upp i vikt igen av att göra på detta sätt.

Jag fick av företagshälsan rådet att äta under 1890 kcal per dag för att gå ner i vikt. Så får väl prova någon vecka och registrra min mat och motion i lättviktarna på Måbra och se hur det ligger till när jag äter. (jag har slutat räkna kolhydrater, utan äter bara det jag känner mig säker på).

Jag äter och dricker laktosfria produkter.

Har ni några konkreta tips att ge mig nu när jag i snart 6 månader har stått stilla och gjort allt för att lossna. Ni som äter lchf snälla säg inte att det lossnar snart, för det har ni sagt så länge. Det verkar tyvärr inte göra det för mig, och jag behöver gå ner för att min kropp inte klarar så mycket övervikt. (jag vägrar operera mig).  Visst jag har gått ner 35 kg och kroppen mår bättre än den gjorde då. Men den vikten har redan gjort en del skada och min kropp behöver den sista viktminskningen för att kunna börja hela sig själv.

Så nu frågar jag er som läser kanske har ni några tips. Eller vet hur många gram en portion av kött och liknande bör väga (det står så olika på nätet).

Jag kör kalori koll fram tills det kommer något bättre. (jag kommer fortfarande inte äta potatis, pasta, ris. (potatis hör midsommar till och dit är det långt kvar).

Nu ska jag sura ett tag till och sen ut med hunden. Kanske ta e kopp te på maten.

(blev hemmagjord kebabsallad idag. (Ni får recept och bild i morgon då gör jag den igen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)