ProAim Mini

Jag kännde att det varit dags nu för att prova dessa ProAim Mini. Jag har funderat på det i flera år men backat eftersom de kostar en del. Nu har jag köpt ett kortare abonemang på dem så jag fick ner priset på 30 kapslar till 199 kr. (29 kr i frakt) Bättre pris än 222-245 kr som på alla andra ställen).



proAim är ett svenskt vrumärke som rekomenderas utav både forskare och kostrådgivare. Jag vet att GI viktkoll (sajten) rekomenderar ProAim i samband med deras GI kost. Många andra gör det också.

ProAim, ska minska både hungerskänslor och framförallt sockersuget. För mig känns det som ett bra alternativ (om det fungerar vill säga). Men för att veta om det hjälper mig måste jag våga prova. Jag skulle bli glad om jag gick ner åtminstone 10 kg under sommaren, men vi får se hur det blir.

Jag har köpt hem mina ProAim så jag får dem under veckan som kommer. Då ska jag ta en i samband med frukost och lunch. Samt att jag ska äta nyttigt och motionera. (de sakerna klarar jag av just nu).

ProAim stoppar eller minskar bildandet av glukos i kroppen och på så sätt minskar kalori upptaget (mitt problem ligger i överätande av kalorier).

Så nästa vecka får jag se om det funkar för mig. Då gäller bara viljan och motivationen. Den har kommit tillbaka nu och jag känner mig mer taggad än någonsin att finna en lösning. ProAim ska jag äta tills jag nått önskat mål (om jag efter första aboneangsperioden märker någon skillnad), efter det kan jag äta 1 per dag för att bibehålla önskad effekt (dock inget som behövs under förutsättning att man har anammat och gjort de nya portions storlekarna till en vana).

När jag börjar ta dem,ska jag väga mig den dagen, sen kommer jag inte ställa mig på vågen igen förrens den första abonemangs perioden tagit slut. Det kan alltså dröja tre veckor eller mer innan jag väger mig igen. (då kanske stressen över viktminskningen försvinner också).

Är det någon av er som har erfarenheter av ProAim ? Dela i så fall gärna med er. (det jag läst på nätet i privata bloggar och forum har bara varit possitivt, så jag hoppas det blir det för mig också).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)