Nytt försök.

Jo det är enda som funkar, att minska ner med protions storlekarna.

Jag kommer alltså få lov att börja väga och mäta allt jag äter igen. Jag känner att jag måste ner, och då finns inget annat val. jag går mer över till GI mat bort från lchf och enda anledningen till detta är att jag går upp i vikt av för mycket kalorier. Jag kan inte gå ner på den kosten om möjlligt kan jag stå stilla på den.

Så då anamar jag vissa saker frånkosten och äter mer mot GI (så jag åtminstone får de långsamma kolhydraterna). Det blir bönor och bulgur först och främst. Potatis någon gång i bland. (dock som en del av salladen/grönsakerna). Men annars blir det till att väga och mäta allt som jag stoppar i mig. Ska dra ner rejeält på mina storlekar och vad jag äter. Det blir lite mer planering och matlagning. Men det tänkte jag fixa i helgen. Då ska jag försöka laga till matlådor så de finns färdiga för hela veckan, samt även lunch (jobbar kvällar, så då blir kvällsmaten på jobbet). Då kan jag väga och mäta under tiden som jag lagar till maten.  Den kan även portioneras upp så finns den färdig.

I kväll blir det bara en smörgås, då jag ätit en fryst pizza från jobbet.

Var också på företagshälsovården och konstaterade att mitt kolesterol har gått ner kraftigt sen jag kollade det senast. Mitt blodsocker var också bra. Men jag ska vara försiktig med det med tanke på mitt sockerberoende. Så rekomendationen från dem var att ätalångsamma kolhydrater men i första hand välja grönsaker.

Ska även göra äppelmos, så jag har det färdigt till grötfrukostarna. Gilla rmin gröt, men ska bara blanda ner ägulan i stället för hela ägget (tyckte det blev godare). Så använder jag oavkortat laktosfri mjölk (finns dock bara mellanmjölk, men det gör mmig inget).

Ni ska få bilder och recept på detta i helgen. (i morgon slutar jag tidigt, så då åker jag hem och sover middag en stund. Måste ju vända på dygnet lite eftersom jag jobbar kväll nästa vecka).

Nu blir det te och en smörgås som kvällsfika (rallarhalvor är bra gott)

Nu kör jag mitt egna rejs, så får vi se var det bär av. Ni som stannar, kommer se lite olika skillnader framöver. om inte annat på min viktpendel till höger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)