Svårt att låta bli vågen.

Har ju ställt mig på vågen 1 gång i veckan i snart ett halvår. Men tänkte ta det lugnt med det nu i sommar, så man kan slappna av lite med vikthetsen. Men det är svårt att bryta den rutinen nu när den har kommit.

Men tänkte prova vågen på söndag igen och se om  det kommit någon form av förändring. Väntar också svar från chefen på det där friskvårdskortet. Men det har varit tyst ett tag nu. Så vi får väl se. Får jag förlängning så kommer jag nog få det, samma sak om Procordia tar över min anställning. I så fall kommer jag börja me dmin simning. Och har satt upp målet 3 km / vecka. När det inte är så svårt och jobbigt längre kommer jag kanske öka ut med mer simning eller med annan form av motion.

Men vi tar en sak i taget. Köpte hem lösa vikter igår, så jag kan få ordning på arm muskulaturen lite ;-) Känner mig lite klen nu och då på jobbet, så tänkte bygga upp dem lite och forma till lite snygga armar.

Hur är det annars med maten då? Jo det är riktigt varmt så det blir mest sallader för min del. Kebab sallad, kycklingsallad, sallad med kött, sallad med tjock grillkorv, sallad med tonfisk, sallad med bacon etc. Ja med det som finns. Så just nu finns det mest salld i mitt liv. Till mellis harjag keso som jag köpt, så har jag även lite turkisk joghurt som funkar jätte bra nu när det är så varmt.

Så vi får väl se hur det går om någon vecka med vågen. kanske går det undan eller inte. Mina ProAim har funkat bra. Inget sug efter godis i dag heller. Inget efter fikat på jobbet heller. Just nu vill jag mest ha vatten och salt i mig (sitter med en påse nötter).

Så livet leker. Ska ställa mig i en dusch och leta fram minneskortsläsaren och ta ner lite bilder som jag har på kameran. Så ska jag maila runt dem till alla som var med på resan så de får dem. Men det blir nog inte förrens i morgon. Då får ni också en massa bilder att titta på.

Nu ska jag bara slappa en stund till innan duschen och promenaden med vovven. (ska börja med mina 45 min promenader på kvällen nu när jag jobbar. På morgonen är det oftast för varmt. Eller så är det bara å fruktansvärt tidigt, eftersom jag oftast går upp kl 4.20 närjag jobbar dag. (då hinns det inte riktigt med).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)