Less på "dieter"

Just nu är mitt huvud så fruktansvärt full smockat med olika sätt att äta på som sägs vara det rätta. Så jag har tappat fokus på mig.

Därför tänker jag nu under en period strunta i dieter och väga och mäta mat. Jag tänker äta det jag känner för så får vi se var vi hamnar någons stans. Sen kommer jag när det går igång ordentligt. och jag är tillbaka till ruta 1 efter ett tag, börja om med GI och LCHF. (detta eftersom jag mår bra fysiskt av dem, men inte verkar tappa så mycket i vikt). Dessa sätt att äta funkar just nu för mig när jag ska hålla vikten. Kan äta hur mycket eller lite som hellst och hålla vikten. Så nu vet jag var jag ska stå när jag ska behålla min vikt efter viktminskningen.

Men så ska jag ju ner i vikt också. Så då tänkte jag prova en ny "diet" Ät det du vill, när du vill. Tänk på storleken av portionerna. Max 120-150 g kött per portion beroendes på hur magert det är. Mycket frukt och grönt. Mycket fibrer, i from av gryn och fullkorn. (kommer äta gröt på morgonen, och någon brödbit då och då). Vill jagha lite korv äter jag det. Vill jag ha potatis äter jag det.

Jag kommer inte äta pasta och ris eftersom jag inte gillar det någe värst mycket. Däremot kommer detta kanske hjälpa mig att få bort viktstressen, så jag kan fokusera ordentligt.

När jag når min målvikt eller rättare närmar mig den, kommer jag börja ta tag i mitt sockerberoende igen. Alltså verkligen ta tag i det. Just nu har jag det under kontroll, mycket tror jag är tack vare mina ProAim som jag äter just nu. (men det är dyrt, så jag kommer bara äta det ett par månader till, sen får vi se).

Så just nu i sommar kommer jag att försöka lära mig att inte stressa över min viktminskning. Jag behöver ta det lugnt och slappna av. Däremot kommer jag fortsätta skriva om matmissbruk och ge er recept på saker som jag tycker extra mycket om.  (Alla recept går att modifiera).

När jag närmar mig mitt mål kommer jag dessutom börja lägga om kosten för att gå in mer på GI och LCHF kosten, men då är det mest för att lära sig den bättre (just nu äter jag mycket av detta och kommer nog fortsätta med det även udner sommaren ).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)