Den röda hunden löper amok.

Just nu pågår en vild strid i min kropp mellan den röda hunden och den blåa hunden (alltså mellan mitt missbruk och min vilja att bli frisk).

Tyvärr kommer den röda hunden förlora, det finns inget för den hemma hos mig. Jag har inget hemma som lättar upp för den. Det finns inget godis inga kakor, ingen efterrätt. Inget.

Men den går hårt åt mig idag. För idag har jag faktiskt varit utan godiset och kakorna. Jag har ätit mindre portioner och jag har ätit på bestämda tider. Jag har hållit min kostplan idag och det gör att jag mår bra.

Men jag har gått med en oro i kroppen. Jag har varit rastlös och har vid ett flertal gånger gått och stoppat huvudet i frysen och bara påminnts om att det bara finns mat där inne.

Så jag måste säga att FÖRSTA DAGEN och jag har BESEGRAT den röda hunden. 1-0 till mig. (ska vänta ett par dagar till innan jag går till affären, för jag litar inte riktigt på mig själv ännu).

Just nu äter jag en massa light produkter (eller tja i kväll blev det grädde i såsen). Men det gör jag bara för att jag ska kunna gå ner i vikt och få äta större mängder mat. När jag nått min målvikt kommer jag återigen gå över till Min älskade GI och LCHF. Men för att gå ner i vikt måste jag göra på det här sättet. (Jag har en tendens till att missbruka feta produkter).

Men när jag når min målvikt kommer jag återigen lära mig äta naturliga produkter. Jag kommer då ta en produkt i taget. Det är det som gör att jag orkar just nu, för jag vet att när jag klarar det kommer jag lära mig äta normalt igen. (ja elle rsom är normalt i mitt sätt att se). Men jag måste lära mig äta rätta mängderna och det klarar jag inte när jag bara fokuserar på min övervikt.

Därför tar jag hand om den först, och i samband med det lär mig en kostplan. När jag gått ner tills jag känner mig bekväm med mig själv (Max till 58 kg, inget mindre). så kommer jag återgå till den kot jag älskar att äta. Då kommer jag orka ta tag i att lära mig hur jag ska äta för att äta på ett bra sätt. Jag kommer då bara ha mitt sockerberoende i lightprodukterna kvar att kämpa med. Fram till den dagen blir det inga kakor, inget godis inget sådant alls. Ända sötat blir då lightprodukterna.

Är ni sockerberoende och vill ta tag i det, ska ni under inga omständigheter äta Light produkter.

Men ni ska bara veta hur bra det känns att jag har gått en dag utan godiset. Jag har alltså igen på en väldigt lång tid inte ätit godis. Det är flera månader sedan som jag åter gick in i mitt frossande och nu är det över, och denna gång är det för gott.

Ska dricka en massa vatten och sedan sova bort kampen i kroppen. Men det är en bra kamp, för jag vet att jag kommer vinna. GIFTET är på väg ut ur kroppen.

Röda hunden VS Blåa hunden (0-1) i första kampen. (vad kul det blir att väga sig på söndag, undrar om det händer nått på den fronten. O_o vi får se =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)