Ryggsmärta...

Har legat raklång i sängen med en varm vetekudde under svanken. Varför jo jag somnade på min soffa och har efter det haft ryggont, så jag inte kunnat vara uppe o gå långa stunder, eller sitta.

I kväll har det kännts bättre, efter ett varmt bad och lite starkare smärtstillande tabletter.

Kan i alla fall göra en snabb sumering över de senaste dagarna och tala om att jag återigen har börjat med min lchf / Gi. Och ska kolla upp det här med mjölk.

Jag har det i tet som jag dricker, dock mår jag bäst av den laktosfria. Är det någon där ute osm vet hur det blir med kolhydrater och Gi. Kanske den är bättre än annan mjölk. Kommer i alla fall köpa hem den.

under min fas 1 kommer jag bara äta mejeriprodukter av creme fraiche, grädde och yoghurt (2 dl till frukost).

Jag kommer äta obegränsat med ovanjordgrönsaker (det kanske höjer kolhydraterna men jag orkar inte räkna)

Max 100 g kött per portion har jag satt för mig själv. Sen om jag äter mer protein i form av bönor, ägg eller liknande, är en helt annan sak.

Jag har återgått till mitt LCHF/Gi liv och jag mår redan prima. Ska skriva mer i min matdagbok om vad jag äter, dock ingen på nätet. Nu övergår jag till min handskrivna bok.  Ska väga mig i morgon sen ska jag göra ett handgjort diagram som jag kryssar i min vikt. Men nästa vägning komme rinte ske förrens jag flyttat in i nya lägenheten, för vågen packas ner i morgon, tillsammans med en massa handukar och annat.

Ska köpa hem en bok där jag kan skriva in alla mina recept som jag provar och som jag omvandlar för att passa i denna kost. Det har blivit några den senaste tiden.

Nu ska jag göra te, värma min vetekudde oich försöka få bort lite av smärtan innan jag ska sova senare.

Var på Harry Potter i kväll, och ja helt klart värd pengarna. Grymma specialeffekter har de slagit till med, så nu är förväntningarna på nästa film grymt stora ;-) Längtar tills alla har släppts så det kommer en stor specialbox (hoppas jag i alla fall), då kommer jag vara först med att köpa den.

Ska försöka bättra mig med uppdateringarna nu när jag börjar bli bättre i ryggen så jag orkar sitta ner och skriva. (soffan åker så snart jag har en ny)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)