Ordning i kaoset.

Har suttit och läst lite och fått insikten att när det är kaos runt dig är det svårt att fokusera.

Meningen de senaste veckorna har varit att ordan min blogg så det blir lättare att hitta i den. Men jag har haft totalt kaos bland alla ppper och ideer som jag skrivit ner till bloggen.

Så däröfr har jag nu tömt en A5 pärm, och satt in lite vita papper, så jag ska skriva ner alla ideer och rensa ur dem. Sen sätta in dem i pärmen. Då får jag en bättre överblick på vad som ska göras och inte göras.

Så ska jag även tömma min anslagstavla och börja sätta upp en mind map på den, så jag får en lättöverskådlig blick på vad som ska göras och det blir enkelt att göra dem i turordning utan att kaos uppstår (vilket troligen kommer hända i alla fall).

Jag har en bok där jag skriver övningar och små reflektioner i vad gäller matmissbruks programmet och min tillfrisknads loggbok för att hjälpa mig ytterligare med sockret.

(även om jag ser mig själv som frisk, är jag inte 100 % frisk). Jag har fortfarande en bit kvar att gå för att bli 100 %, nu har jag kontroll över bitar, men har fortfarande en massa att arbeta för. Tex min inre självbild (jo jag har en bok och arbetar med det också), min nya KBT för övervikt och äter enligt LCHF och GI (eftersom det är den kosten jag mår bäst av)
Jag har även en matdagbok, där jag skriver ner saker osm rör vad och hur jag äer.. (Jag måste finna ett block till KBT terapin det tar ca 10 veckor, som minst antal veckor. Troligen tar vissa bitar längre tid om jag känner mig själv rätt).

Jag har dessutom skrivit upp och ordnat med alla mina sk avbetalningar (under årens lopp har det blivit en del små privata lån som tagits och det är dags att få ordning på allt så det betalas tillbaka). Samt att jag ska börja spara lite pengar tror jag, vi får se hur det går med sista biten. Att bli skuldfri kommer gå först. Nu hoppas jag bara att jag får jobba under nästa månad också, gärna fler månader. Ska ringa chefen på fredag morgon och se om de hört nått om inte annat om hur jag ska jobba vilket skift.

Så ja det känns som jag har kontroll. (Jag har haft funderingar på att ha reklma på sidan, men vet inte hur jag ska placera den och vilken tjänst jag ska använda mig av. Men det gör jag enbart för att öka kraven på mig själv när det gäller innehållet till bloggen. För har jag reklam, så måste jag leverera bättre texter till er och fler texter än det jag har idag.

Jag har även bestämt mig för att skriva lite om hälsotips, skriva lite om olika vitaminer och mineraler, osm är viktiga att få i sig. Antingen i maten( alltså var man finner det, i vilka livsmedel), och genom kosttillskott och var jag rekomenderar att man köper dem. Så ja, jag har lite planer på saker som ska hända och ske.

Allt deta kom jag på när jag började ordna upp i kaoset, se till att få ordning i röran och skapa en avslappnad atomsfär. (Nu ska jag fortsätta  med min städning och min packning. (nästa månad ska jag börja kolla på lägenheter och förhoppningen är at tjag bestämmer mig då, och ser till att jag får den redan den 25 september så jag har lite dagar på mig att flytta och städa ordentlgit..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)