Gör om gör rätt.

Hur kommer det sig att man slarvar med maten när man är sjuk ?

Jag gör det verkligen, mest med det här med att äta regelbundet och äta alla måltider. Så i morgon blir det hårda tag och noll chans till att inte äta något som inte är planerat.

Så i morgon ska jag göra en tonfiskgryta (det har jag varit sugen på länge). Så blir det till att kolla vad jag egentligen har i frysen. Ska även göra äppelmos i kväll, som jag kan frysa in så jag verkligen äter gröt på morgonen.

Så ska jag plöja igenom mina MåBra recept, och börja planera mycket bättre vad jag ska äta. Samt att jag sk gå igenom poänglistan och se till så jag har det osm jag äter och inte en massa annat.

Hostan har i alla fall blivit bättre, så lite jävlar anamma så kommer det här ordna sig och jag kommer tillbaka på banan igen =)

Nu ska jag ta en kaffe och skriva lite till. (Börjar få väldigt mycket skrivprojet nu).

Så ska jag även göra en tankekarta över bloggen, så jag ser hur det blir med olika länksidor.Jag vill göra det lättare för er också att hitta i bloggen. Just nu har den blivit väldigt rörig. SÅ fler kategorier och det viktigaste kommer finnas under speciella länksidor. Ni ska få se bild sen över min tanke karta för just nu är den bara ett kaos =)

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej!

Här är en till slarver som missköter mig med maten och låter både det och det andra slinka ner trots att jag inte ska.

Jag bloggar liksom du om kampen mot kilona, är inte lika duktig som du (än) men jobbar på det. Imponerad av din viktkamp och hur långt du har kommit. Stort grattis!



Må så gott, kram Karin

2009-07-09 @ 12:11:43
URL: http://project-light.blogspot.com
Postat av: nadia karlsson

Bara det att man gör försök är mer än det du gjorde innan du började. Det handlar mest om att komma igång och finna viljan till att förändra =)



Alla kan man måste bara ha tålamod och finna det som passar in i den vardag som man lever i =)



Kram Nadia

2009-07-09 @ 14:08:53
URL: http://mnl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)