Oj vad jag ska äta.

Kollade igenom Atkins fas 1 och vad man får äta under en dag.

Tänkte hålla mig enkel och följa de råd som ges:

tex under en dag kna jag äta mer eller mindre obegränsat av kött och fisk men bör komma upp i minst 250 g (det blir ju inga problem).  (köpte hem 5 bitar bläckfisk i går och ded är stora, så lite fisk också, var så sugen på fisk)

Så kom vi till tillbehören, här gäller oljor och smör (så jag ska göra örtsmör som jag kan ha i stället för en massa såser)

grönsaker, så finnsd et ju dem med mindre kolisar som tex huvudsallad och ruccolasallad, det får jag äta 230 g av /dag, samma med paprika.

Sedan finns det lite grövre grönsaker (kan man säga så äsch jag gör det), tex zucchini, vitkål etc som jag får äta max 200g av:

men så jag jag göra så här också 140 g vitkål, + 80 g av valfri ovan.

Ostar kan jag äta av: 100-150 g / dag dock inte alla, utan ett visst antal utvalda.

inget koffein eller tein under dessa två veckor (eller längre om det går bra)
2-3 msk av vardera creme fraiche och grädde / dag, (detta är alltså max)
2-3msk citronsaft (de innehåller ju också kolhydrater)

hmm vad mer. Inget fusk.

minst 8 glas vatten om dagen, i dag verkar jag misslyckas med detta.

Men kort om hur jag får äta under inlednignsfasen när jag ska få igång min fettförbränning.


Denna kommer uppdateras i kväll när jag har boken i närheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)