Nu börjar jag bli lite nördig tror jag.

Kom på mig själv med att sitta och läsa igenom läkartidningen på nätet. Har läst mer eller mindre allt, fråga mig i morgon vad jag förstod av den läsning jag gjort. Troligen inte mycket, eftersom det är mycket facktermer i texterna. De har sitt egna lilla språk de använder för att vi vanliga dödliga inte ska förstå dem. Samma språk använder de när man sitter där i stolen och de ska berätta diagnoser för en. Hade det inte varit finare av dem att säga rakt ut att du har en obotlig sjukdom och kommer behöva göra det bästa av ditt liv, det du har kvar. I stället för allt det där man inte förstår. (nej jag har ignen sådan sjukdom var bara ett exempel.)

Men om jag läser läkartidningen i 1 år då borde jag väl förstå lite?

Eller så blir jag en beserwisser här på bloggen och tror att jag kan allt, i stället.

Nä nu ska jag ut med vovven igen en sista gång och sen bär det av till sängen med min Atkins bok. I morgon ska jag börja på hemtentamen och skriva om det där lilla grejset jag kör i stället för pulver, (om det går att dricka vill säga). Men det är ett bra tips för det är en sak ni kan ha i Kaffe och Te i stället för grädde, om ni är lite känsliga för laktosen som gärna påverkar insulinet, eftersom det är lite sött.

Mer kommer i morgon, (vill ju ha en anledning för er att komma tilbaka till mig ).

God natt på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)