Föreläsningen och slarv

Har haft två dagar nu när jag har fuskat och det har inte varit nådigt eller slarvat. =(

Ibland har man inte den styrka man önskar att man hade och då trillar man dit. Men jag hinner avsluta det innan det går för långt. Ca 2 kg upp. Förhoppningsvis är det mest vatten, så jag blir av med det till på söndag.

Men annars blir det mitt första + på vågen på ett bra tag.

Dock ska det till en skärpning och den börjar idag.

Var ju och lyssnade på Dr. Annika Dahlqvist i måndags kväll,och vet väl egentlgien inte vad jag ska tycka.Jag lärde mig inget nytt, och hon satt bakom ett bord hela tiden och pratade. När man är van vid föreläsare som rör på sig myckt och som på så sätt fångar publiken blev det lite tråkigt att se någon som bara satt där. Men alla gör de olika. Stundtals blev applåder från publiken, mest dock när hon gav sig på etablisemanget. Men hon bjöd även på sig själv lite grann (vet inte om det var med flit eller inte).
 
Men hon är den starkaste kämpen mot Etablisemanget och livsmedelsindustrin så den biten fick man räkna med. Sedan var den bara 3 timmar lång (drog 30 min över tiden). Så hon hinner ju inte ta upp allt om lchf som man kan önska.

Även om det var så att man redan kan det hon pratar om är det kul at vara där och lyssna, för man får en anna förståelse för det hela. (även om jag hakade upp mig på annat).

Nä jag kör mer efter Atkins läror dem trivs jag med mer än hennes och har alltid gjort.

Men det var en trevlig kväll annars och skulle ni få chansen tycker jag ni åker på hennes föreläsning. Ni kanske inte tycker som mig, eller har hittat er väg i hennes sätt att äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)