Belöningar

Ska man lyckas med något tror jag på det här med att man ska ha belöningar. Jag har alltid haft det som motto att ge mig själv belöningar. Men blev återigen påmind om det av Sussi =) Här är hennes blogg. Nu ska kilona bort!

Man måste ge sig själv nått för att man har varit så duktig. ;-)

Jag ska skriva en lista på saker som inte har någon bestämd ordning utom det stora priset.

1 köpa nya kläder. (det kommer ju behövas kontinueligt allteftersom man går ner i vikt)
2 köpa en bok (det är alltid lika kul med böcker, och nu har jag Twilight samlarutgåva som önskan till mig själv)
3 Hälsokontroll (kostar bara 150 kr, och det är jätte skönt att den är gjord, som en belöning till mig själv efter 30 kg)
4 Nintendo Wii, med wii fitt brädan (jag längtar tills jag kan köpa spelet, och stå där på den och göra en massa övningar)
5 Nya möbler (egentligen är det något jag verkligen behöver, men det kan vara kul att ge sig själv det lite då och då i alla fall)
6 Ny dator (eller det blir nog inte förrens jag får mig ett jobb, men ändå en belöning)
7 Tatuering. (jag har en tatuering jag vill göra i svanken, men den blir inte förrens jag ahr nått mitt mål och jag verklgien är 100 % att jag vill ha den där. Detta är mitt stora pris)

Som ni ser finns det lite, ska sätta mig och göra en bättre lista som jag sen länkar till och kan dra ifrån. Men jag tänker göra en lista för varje -5 kg jag går ner tills jag når mitt mål. Med små saker som jag vill ha. Då får ni dessutom följa mina ner i vikt planer och mina små belöningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)