skynda långsamt....

det är något jag försöker leva efter. Men det är inte lätt.

I morgon är det vägdag igen, förra veckan gick ajg upp 2 kilo, (såg att jag glömt skriva in det), denna vecka har jag gått ner 1 kg än så så länge. Jag seglar där 2 kilo upp och sedan två kilo ner. Det börjar bli lite frustrerande om jag ska vara helt ärlig.

Jag har haft det så här några veckor nu, eller rättare månader. Det kommer i perioder. Till trotts äter jag max 1300 kcal / dag. Så nu är väl frågan vad gör man när det blir så här. Ska jag äta lite mer kanske, motionera mer än 17 000 steg per dag. Eller ska jag äta mindre?

Ok äta mindre kommer jag inte göra, för det är direkt hälsofarligt.  Jag har ju trotts allt gått ner 1 kilo i veckan efter att jag gått upp 2. Så det är ju possitivt.

Jag ska fortsätta äta mina 1300 kcal ett tag till för att se om det lossnar. Kanske är det på väg ner igen, bara det att ajg inte kommer se det förrens om ett par veckor till eftersom jag gick upp.

Jag ska leta fram min abrevolutionizer och börja använda den igen. Då kommer jag förhoppningsvis att få lite mer resultat på måttbandet. Samt att jag lägger in ett träningsmoment till.

Jag ska planera in 3 pass nu i veckan om kommer med 45 min cykling. Varför bara 3 pas på 45 min? Jo jag börjar långsamt. Samt att det inte finns någon mening med att träna för många pass heller eftersom kroppen behöver vila. Om tre veckor igen ska jag utöka till 4 pass. När jag får ett jobb ska jag byta ut något pass i veckan till 1 timmes simning.

Vad tror ni kommer det ge mer resultat?

När min våg visar 75 ska jag ge mig själv en digital våg i present. (nu har jag en sådan där klassiker, som inte visar så bra). När jag byter våg kommer jag antingen gå upp några kilon eller så går jag ner några. Det återstår att se.  Men det blir min present till mig en digital våg. Helst hade jag velat ha en sådan våg som norrmannen i hälsoresan ger Stig-Helmer. Den där talandes vågen =) Det hade varit skithäftigt om man hade en sådan. Då hade man ju haft någon att skälla på om vågen säger att man går åt fel håll.

Så mer träning och förhoppningsvis kommer det funka bra för mig.

F kommer hem i morgon och undrar om vi ska fortsätta äta lchf under veckan för det hade minsan han gjort under veckan som gått. Så vi får väl se. så länge han inte rasar i vikt gör det inget.  (fasiken vad skönt om man haft manliga gener som det rinner av, bara de gör något bra).

Ska skriva ner min träningsplan för veckan så får vi se vad ni tycker om den.

Kommentarer
Postat av: Bittan

Jag "tror och tänker" ganska mycket, och jag tänkte direkt att jag skulle nog "chock äta" lite mer,så att förbränningen får hicka och kommer igång igen..Det går att äta bra saker ,men en större mängd.Antar din kropp har stannat i nått mellan läge...Lycka till !

2009-02-07 @ 16:52:50
Postat av: nadia karlsson

Jo det verkade som det. Den hostade till oc kom ner på -2,5 g ;-)



Men det är mest vatten skulle jag tro. Så vi får se om den fortsätter ner. eller om det är en till platå. Ska dessutom försöka varva ner, så kanske det funkar bättre. =)

2009-02-08 @ 09:21:18
URL: http://mnl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)