Kanon vecka

Har upptäckt att ajg har funnit min väg för att gå ner i vikt. Jag äter dock för lite fett enligt dem som äter strikt lchf. Men jag äter på mitt sätt, och naturligt. Det ser jag som huvudsaken för mig =)

veckan bjöd på 1 kg minus, och med tanke på att föra veckan försvann med en hel del. Så känner jag mig väldigt nöjd. Jag har dessutom fått ordning på sömnen och känner mig inte trött hela tiden. Jag är pigg och full av energi.

Men jag hittade i nya topp hälsa ett par läkare som forskat fram en ny diet som riktiar sig in på att alla människor är olika. Och det ska jag skriva mer om tänkte jag. Sitter just nu och skriver ihop, presentationen till deras "diet" (dock är diet missvisande, då diet egentligen betyder att stoppa i sig mat (väldigt grovt).

Så enligt deras äter jag som ett lejon. (ok det här med att jämföra med djur i naturen är kanske inte en höjdare. Men grundideen är ok tycker jag). Jag skaäta mycket protein, medel fett och lite kolisar. Med tanke på att mian njurar förbränner protein grymt bra, funkar ju det för mig.

Så jag tänkte jag ska förska skriva ihop lite om denna kost på svenska så kan ni få lite mer info. Det hela handlar om ett sätt att äta på resten av sina liv. Detta för att alltid må bra.

Men för er som inte kan vänta:

The Hauser diet (denna sida är på engelska)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)