hälsoundersökning

Ska uppdatera lite på en stund nä rjag varit ut en svän gemd fowler. Men tänkte bara snurra in och tala om en ätte glad nyhet.

Jag gjorde ju en hälsokontroll för någon vecka sedan, och väntar nu hem brevet samt provresultatet.

Som ni förstått äter jag ju minst 3 ägg per dag, ca i dag blev det bara två, jag äter en massa fett. jätte lite kolhydrater och medelmycket protein.

När jag ringde var sköterskan jag pratade med lite chokad, speciellt efter att jag talade om hur jag åt. Varför? Jo jag har JÄTTE fina resultat på undersökningen. Jag är frisk som en nötkärna. Inga tendenser till varesig igenproppade blodkärl. INgen början på hjärt och kärlsjukdomar. Jag har inga problem med njurar eller lever. Jag var en av de mest hälsosamma människorna hon sett resultat från.
Rekomendationen? Fortsätt äta som du gör nu för fortsätter du kommer du inte bli sjuk. Så faktiskt även om jag inte går ner i vikt, så kommer jag fortsätta äta så här eftersom jag håller mig så frisk. =)
Sköterskan blev nyfiken på min kost eftersom hon också ville ha så bra resultat så hon fick internet adresserna till kolhydrater i fokus och kostdoktorn. Så får vi som hon läser någon av dem och ändrar sin egna kost.

Det ska bli riktigt spännande när breven kommer hem så jag kan läsa dem och se vad mer läkaren skrev, då ska ni få ett citat.

Lite synd bara att jag inte kollade upp mina värden innan jag började med kosten, då jag var tjockare. Had evarit kul att kunna jämföra. Men det blir en ny undersökning när ja gnärmar mig min målvikt. Då har jag ätit denna kost i ytterligarex antal månader. Nu har jag ju bara ätit den i ca 8 månader.

Så min rekomendation till erom ni vill vara friska. Mycket ägg, mycket kött, mera fett mindre kolhydrater. Då får ni i er en hälsosam kost ;-)

Ska lägga in receptet på kexen och chili-cheesen så snart jag kommer tillbaka. Fram till dess får ni ha lite tålamod och fundera på hur jag nu kunde ha så fina resultat på hälsoundersökningen, när nu livsmedelsverket, säger att jag borde stå med en fot i graven.

det tåls ju att tänkas på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)