Ansökan skickad håll tummarna för mig.

I kväll skickade jag den.

Min ansökan till Forsa Folkhögskola. Så nu är det bara att vänta och se vad som händer.

Det känns jätte bra att äntligen tagit modet och skickat iväg ansökan. men nu blev jag samtidigt jätte nervös. För jag vill jätte gärna läsa utildningen, men tänk om de inte anser att jag är bra nog för att få den utbildningen.

Vad är då skillnaden mot de andra, jo det här är den utbildning som faktiskt känns rätt till 1000 %. Det finns inget tvivel. Detta kan jag jobba med. jag har personliga erfarenheter, jag har den sociala förmågan. Jag kommer kunna med de rätta verktygen ge dem som behöver den hjälp de söker hos mig.

Men det bästa. Det känns inte svårt. det känns inte jobbigt tanken på att studera denna utbildning som är på 1 år. Det finns inget minsta lilla tvivel, som det funnits vid de andra.

har de andra utbildningarna varit bortkastade. Nej verkligen inte. Det ha gett mig erfarenheter och insyn i alkoholsens både skador och välgörande. Jag har fått förståelse och vet hur en av våra branscher funkar. Nu väljer jag däremot att gå en väg som innebär att jag kan hjälpa läka de sår som denna bransch kan skapa.

Jag har nu sänt iväg min ansökan, och får helt enkelt vänta till juni då jag får svar på om jag får gå utbildningen eller inte. Precis som jag får göra vid vilket annat jobb som hellst.

Vill ni läsa mer om Utbildningen och vad det är jag vill bli får ni länken här:

Beroendeterapeututbildningar

(detta är ett steg på min väg, att försöka läka i stället för att skada. Jag har äntligen bestämt mig, nu hoppas jag bara på att få chansen, håll tummarna för mig).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)