6,8 poäng kvar =(Vad sjutton ska jag äta???

Nu är det jobbigt, har 6,8 poäng kvar att äta idag, och jag är bombmätt. Då har jag inte ätit speciellt mycket fett, alls. Så tror det får bli vitkål med min romsås när jag kommer in efter kvällspromenaden.

Trodde inte det var möjligt att ha det kvar när jag gjorde en gigantisk mängd tonfiskröra och bara röran hade 6,5 p.

Men det funkar. =) Jisses vad glad jag är över att kunna använda mig av poängen. Visst det kanske inte blir så mycket fett som det egentligen är meningen att man ska äta när man äter lchf. MEN.

Jag får balanserat.

Jag äter fortfarande ovanjordgrönsaker (altså minimialt med kolisar)
Jag äter bara feta mejeriprodukter, samt rapsolja och smör (i dag har det dock inte blivit något smör)

Så eftersom jag registrerar det, så blir det även registrerat att jag äter mer fett än andra. Ändå har jag 6,8 poäng kvar, och inte registrerat min motion ännu.

Så vad gör man, ? Jo man fortsätter.

Jag vet att jag inte går ur mitt lchf tänk, eftersom jag bara äter ovanjordgrönsaker, då undviker jag de kolhydrater jag går upp i vikt för.

Jag sitter just nu och skriver i ordning poänglistan och har kryssat för de saker jag får äta på den. (alltså det jag tillåter mig själv att äta).

Så vill jag att ni är medvetna om att poängen här på MåBra är beräknade efter mängden fett, kolhydrater och är anpassat efter energi. Därav kan det hända att jag får i mig mer än 20 g kolhydrater per dag. Jag är medveten om det, men jag kan tänka mig att äta så här ett bra tag till, resten av mitt liv om det är så. Jag har anpassat det hela efter mig och det jag kan leva med. Jag vet vilka kolisar jag går upp i vikt av och de jag får av grönsaker och tillbehör gör mig inget.

Jag kommer inte skriva ner listan här, då jag inte vill ge ut något som tillhör MåBra.
Hemskt ledsen, men listan kommer enbart till prenumeranter, som har kontaktat mig via medelande online på måBras hemsida.

Förresten en sak till.

Fy sjutton vad bra det känns att få ordning på mängden mat igen och väga. Det passar mig och gör mig mindre viktfokuserad. Nu kan jag slappna av och låta kilona rinna av mig. =)


uppdatering.

Jag åt 90 gram vitkål och 2,5 msk romsås, så att jag fick upp mängden poäng, till 0,9 för mycekt. Vilket är grymt bra, då jag inte dragit av för mina promenader i dag. Vilket kommer ge mig ca 3 poäng avdrag.
Så nu ligger jag inom poängen som jag ska äta. (måste dock dricka mera vatten på dagarna. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)