Pigg som jag vet inte vad

Ja det har jag blivit, har varit sockerfri i 7 dagar nu. (eller nästan, hr varit socker i rostbiffen och i frukter, men alltså från godis och vitt mjöl).

Så här pigg som jag är nu trodde jag inte att jag kunde bli. Gick ju upp tidigt i morse, och känner mig inte det minsta trött, däremot full av energi.

Har ätit rostbiff med potatisgratäng idag. Och har faktiskt lärt mig hur jag ska göra för att inte överäta min potatis. eller annan mat för den delen. Minst halva tallriken med grönsaker, typ sallad eller andra rotsaker som morot. tomater eller liknande. Sedan den andra halvan minst 70 % med köttbitar (alltså utspritt). Sen resten där kan jag lägga potatisen i så fall. Blir jag mer hungrig och vill ta en gång till då tar jag mer grönsaker först och främst, och tillbehöret inte potatis. På så sätt överäter jag inte. Men jag håller fortfarande på att lära mig och det tar tid. Det är liksom små steg i taget, inte så stora. Varje dag kommer man på något nytt.

Håller på att läsa en engelsk bok om psykologin bakom ätandet och drickandet, det är otroligt vad mycekt man kommer på om sig själv och andra i sin närhet, saker man inte tänkt på tidigare.

I kväll ska jag däremot bara njuta av livet, och läsa min bok, se på film och ta det lugnt. I morgon är jag ledig så vi hoppas på fint väder, så jag kan åka iväg och grilla korv.  (lite utflykt är aldrig helt fel =) ).

Under kommande vecka får jag hem två nya böcker om medberoende och anhörig. Det kommer lite mer som ska läggas in i bloggen, och mycket kommer jag börja med i morgon, så nu börjar det ta fart igen och fler inlägg kommer komma varje dag. Får nämligen blogga på jobbet under lunchen om jag vill. 

På lördag den 18 så ska jag vara i Gävle på kvällen eftersom Fylking och Aschberg kommer dit och jag ska hjälpa till bakom kuliserna.

Men nu ska jag faktiskt göra nått jag inte gjort sen förra sommaren. Jag ska ta mig en stor folköl och äta lite nacho chips.  Ska njuta av dem, för i morgon börjar nya träningsperioden, då jag är ute och går så där fruktansvärt mycekt, så då blir det en del fettförbränning i stället. Det är så skönt att vara ute och promenera med hunden när det inte är bitande kallt.

Så i kväll är det slö och mys, i morogn börjar prommisarna igen. fast jag trorinte jag vill nå mitt mål på 60-65 kg innan den 25 augusti. Tror det blir lite för snabbt. Tar det närmare snön kommer i november. Så jag ska nog flytta på det målet. (Man tar det i sin egen takt och stressar inte så blir allt jätte bra.

Kommentarer
Postat av: fettförbränning

nice blog

2010-10-27 @ 11:07:50
URL: http://www.thermapower.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)