Mina kostråd

Just nu hålle rjag på att omarbeta mina kostråd igen.

Jag kommer blanda in lite GI mat alltså långsamma kolhydrater. som tex  dinkelmjöl.
Jag använder mig av bulgur ibland, och bönor. Potatis får jag äta någon gång, dock ska den vara en del av grönsakerna alltså väldigt lite.

Men under inga omständigheter, kommer det vetemjöl, pasta eller ris över mina läppar (inte enns det som är fullkorn). Jag äter inte heller mörkt osötat bröd då jag vet att själva bördet är en triggare för mig och mitt matmissbruk. Däremot kan jag äta hårt börd, de gånger jag äter bröd. Favvoriten är Ryvita (som är ojäst).

Så har jag även börjat med låglaktos grädde till desserter, eller när jag vispar.
Jag har oatlys i mat (grädde) när jag lagar mat, samt oatlys  havredryck i stället för mjölk i te.

Jag har lagt till morrötter i min kost, men annars är det som vanligt.
Jag har dessutom nolltolerans på godis, kakor, tårtor, inga sötningsmedel. Jag får i mig socker via mat och frukt. Dock fösöker jag undvika tillsatt socker i mat, som finns i tex ketchup, och smörgåspålägg (druvsocker).

Så blir det en hel del ovanjordgrönsaker. (alltid halva tallriken när jag äter).

Jag har smör till maten och såser, men jag äter inte lika mycket av det som jag gjorde förr. Nu räcker det med lite grann till. Jag har helt enkelt börjat få ordning på mina ätvanor och de utvecklas hela tiden 

Så nu har jag börjat omarbeta de texterna för jag vet inte vilken gång i ordningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)