Jag vågade Äntligen

I dag har jag gjort något som jag inte vågat göra sedan 1 januari 2007.

Jag körde bil igen. 

Jag tog bilen till jobbet och älskade det. När jag satt där och brummade på funderade jag på varför jag väntat sålänge det var ju inget som var så farligt. Och det stämmer verkligen. jag älskade det och kan inte vänta innan jag får ett jobb så jag kan köpa mig en egen bil och köra runt i.

Tog det lugnt så som man gör nä rman kör ny bil, innan man lärt känna bilen ordentligt. Jag höll hastigheten och jag körde inte i diket.

Helt klart känner jag mig väldigt stolt över mig själv. Jag klarade det äntligen, och är inte alls nervös för att köra bil igen (kunde ju till och med parkera mitsubishin så det var ett noll till mig).

Tror att jag har bearbetat allt efter olyckan, och nu var jag helt enkelt redo att börja igen. Och det gjorde jag. Nu ska jag bara finna mig ett arebte så jag kan köpa hem en liten bil (vill ha en Peugeot 308 gärna 3 dörrars). Annars blir det nog en peugeot 207. De är både snygga och framförallt bensin snåla. Så håller de bra och skyddar vid blixthalka. (vet att de är säkra då jag "testade" krockade en 206 alltså den minsta moodellen. Det var en sådan jag körde i blixt halkan.

Men nu vet jag och förhoppningsvis kan jag snart börja köra mera kontinuerligt så jag får upp körvanan igen.

(Varför körde jag idag?, ville inte missa 2 timmars arbete, då jag blir tvungen att sluta den 14 april, och sen inte vet när jag får ett nytt jobb. Soc ska räkna ut hur länge jag ska leva på min lön, så det blir inte precis mer pengar att röra sig med).

Men jag ska kolla igenom och söka lite fler jobb runt omkring. Blir någon form av telefon arbete tror jag. Trivdes väldigt bra med det. i alla fall ingående samtal.

Så ligger en ansökan hos Vendator, så under maj kanske jag får jobb där igen.... Det beror på hur kvalificerad jag är, men tror nog inte det blir nått problem, då jag visat att jag lär mig snabbt och mina medarbetare kan prata med mig. Det fick jag bevisat för mig idag, då cheferna tog lunch och jag fick hjälpa de andra vid ev frågor.  Så vi får väl se vad som händer.

Men nu ska jag läsa färdigt sista sidorna i boken, så kan jag skriva om den i morgon...(receptboken, kommer bild på lite senare, fanns en del att läsa i den om sockerberoende så jag ska läsa igenom den ordentligt tänkte jag).

Kommentarer
Postat av: Anonym

halloj vännen hur har du det?

Varför finns inte jag med på din länk lista nu blir jag ledsen, hittar inte dig på facebook heller

Sussi

2009-04-05 @ 22:02:53
Postat av: Nadia

Förlåt, Jag har bara inte hunnit lägga upp din blogg ännu. Har en liten lista som ska läggas upp. Men jag jobbar på att göra en ny länksida därav att det inte skett ännu...



Men det kommer alldeles snart, tillsammans med många flera bloggar jag finner =)

2009-04-06 @ 20:12:54
URL: http:// mnl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)