Chilicon carne

Både enkelt och gott att äta, samt att det är riktigt billigt att göra.
 När jag gör chiliconcarne, gör jag alltid på en hel hög med bönor och köttfärs. Då räcker det länge till matlådor och snabbmat när man känner sig lite lat.
Dessutom kan man slänga i allt man gillar, det blir lite som rester, har ni tacosås över och det måste göras något med den, släng den i grytan, precis som om ni har chilisås hemma. (men tänk på att det kan bli lite gasigt om ni inte är van vid att äta bönor).

Orkar ni inte koka egna bönor eller har glömt bort, finns de färdigkokta och billiga i de flesta affärerna. (alla faktiskt konserverade). Det sköter sig själv och behöer inte ah påpassning under tiden som det tillagas.

I äkta chiliconcarne ska det vara kidney bönor, men gillar man dem inte kan man med gott samvete välja någon annan sort. Inget är fel i en chiliconcarne. (det är ju egentligen köttfärssås och där kanman ha vad som i). Det är liksom som en  pytt i panna (fast i gryta).

Så i kväll slängde jag ihop en egen, så jag har lite matlådor till veckorna som kommer. Vill ju inte bara leva på rostbiff hela tiden, känns lite tråkigt efter ett tag.

Ni ska få ett bra recept här om någon dag, då jag inte hittar mit toch jag nu bara slängde ihop vad som fanns hemma. Förutom bönor och lite extra köttfärs som jag köpte på ica, när jag gick hem.

Ska sätta mig ner och läsa lite till i min bok om psykologin bakom att äta och dricka. Den är faktiskt riktigt intressant (psykologiböcker brukar inte vara det).

Jag har hittat listan med saker att skriva till bloggen, så nu har jag börjat med det också, så framöver kommer det mycket mer om allt möjligt. (väntar på ytterligare böcker som jag nämnt och lite annat).

Ska göra en kopp te med havredryck och ta det lugnt en stund. Så har jag enhel hög med forum och länkar att kolla igenom, för att se så de är aktiva innan jag gjort färdigt min länklista. Vill ju inte ge er en massa skräp.

(just det, min blogg är med i en av våra tidningar idag ).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)