The Tales of Beedle The Bard av J K Rowling




The Tales of Beedle the Bard gavs för första gången ut i endast sju exemplar, handskrivna av J.K. Rowling själv. Dessa auktionerades ut och alla pengar gick till välgörenhet. Nu har äntligen boken kommit ut till oss andra, inte handskrivna men med fina illustrationer av författaren själv.

Boken är en fin liten samling som innehåller fem korta sagor som sägs vara skrivna av just Beedle the Bard, en berömd trollkarl som levde på 1600-talet. Sagorna är lika kända i trollkarlsvärlden som Askungen och Törnrosa är i ”mugglarnas” värld. Rowling varvar korta små berättelser i klassisk sagostil med självaste professor Albus Dumbledores anteckningar. Med Dumbledores typiska kloka, allvetande stil skriver Rowling intressanta och humoristiska analyser om varje saga.

The Tales of Beedle the Bard nämns i Harry Potter och dödsrelikerna och inte minst sagan ”The Tale of the Three Brothers” spelar en viktig roll i den avslutande boken i Harry Potter-serien. Ett måste för alla Potter-fans och en mysig sagobok för alla andra. Denna fina lilla sagosamling vill man bara krypa ihop i en stor fåtölj med när det är mörkt och kallt utanför fönstret.

texten kopierad från sf boks hemsida där är även bilden tagen (detta inlägg är gjort utan att fråga om tillåtesle från sfbok, detta är alltså inget jag fått betalt för, utan något jag själv ville uppmärksamma om då den är helt fantastisk)

För att köpa boken klicka här: KÖP kommer ni till Sf boks hemsida där den finns till försäljning.





Jupp jag har självklart köpt boken hur många tänker jag inte tala om då en bok är en gåva.
Det som är bra är att för varje såld bok går en liten summa till välgörenhet, eftersom det är en välgörenhetsorganisation som äger rättigheterna till boken.

Den är helt klart välskriven och för oss dödliga som inte hade råd att ropa in boken på auktion är den ändå en bok värd att ha. Helt klart ett måste i sin Harry samling. Jag har dessutom läst den så nu ska jag börja om på mina harry potter böcker igen, tänkte läsa den egelska upplagan, bara för att den är lite roligare än den svenska =)

är ni sugna tycker jag ni ska köpa den, det går ju lite pengar till välgörenhet (obs står inte på sfboks sida, men på bokomslaget), childrens highi Level group.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)