Smörstekt - Läckra recept för LCHF

Nu har den kommit min nya kokbok. =)

Smörstekt: Läckra recept för lågkolhydratkosten LCHF. (Bild kommer snart.)

 Har kollat igenom den lite snabbt och det första jag tänkte på var. De har skrivit kolhydratsmängden för varje rätt =) SÅ då har man ett rba sätt att hålla koll på det hela. Sen finns det mycket varriationer. Denna bok passar alla oavsett hur man äter, för vissa recept innehåller lite rotsaker (för dem som inte äter så strikt eller börjar och ska vänja sig). Så finns det mat som har näst intill inga kolhydrater. Massor av recept på frukost, lunch förrätter, middag och desserter. =) Såser ja allt man kan behöva.

De har även i slutet av boken skrivit lite om de hälsovinster man gör med "våran" kost. Om bättre karies,mot diabetes typ 2 etc. (jag ska berätta lite mer utförligt om detta så ni som funderar får lite mer information).

Har börjat med mina långpromenader igen, så nu väntar jag på att två ägg ska kokas, så blir det ägg med Kräftost i dag till frukost. I kväll blir det nogfisksoppa. (ska fota den så ni får bild till receptet, så snart jag funnit det igen.)

Nu ska jag gå o kolla till mina ägg och ta en kopp kaffe . Jag ka även försöka få min presentation av LCHF färdig så ni får lite mer att läsa om den. Även om det bara blir i korthet =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)