Metallsmak i munnen

Jag har under en preiod fått metallsmak i munnen och det kan kännas lite som aceton när man andas. (inte speciellt trevligt), Men jag håller distans till mina medmänniksor, (vet itne om de märker det).

Men i alla fall. Var ju tvungen att kolla upp det här, då jag kan tänka mig att fler känner av det som äter så här.

och jo de tär en possitiv sak.

När man hamnar i sk Ketos alltså att kroppen börjar bränna fettet, så kan det uppstå metallsmak och aceton liknande smak i munnen. (Jag har det främst när jag vaknar på morgonen).

Men det är alltså bra att det är så. Grattis till mig, som hamnat i fettförbrännings stadiet.

Då är det enklare att leva med när man vet. ett tips om ni tycker det är obehagligt. Drick en massa vatten smaksatt med lime och citron. Det neutraliserar och gör att smaken försvinner. (inte för evigt, men en stund). Det gör det också lättare att dricka mellan 2 och 3 liter vatten per dag ;-)

Men yeay för mig, jag bränner fett. och har hamnat i Ketos. Man kan även köpa ketos stickor på apoteket för att kolla om man hamnat där. jag vet itne hur man gör och har aldrig provat dem. Men man kanske ska göra det någon gång. Fråga på apoteket och säg att det är för att kolla om man är i ketos fettförbränning. (är osäker på vad stickorna heter).

Kom ihåg:

Metallsmak i munnen = fettförbränning.

Kommentarer
Postat av: marlene

Hej!



jag kände det oxå efter ett tag, vart först lite orolig. Bra tips att skölja munnen. Tack för det. Går det över förresten?

2009-03-27 @ 16:34:47
Postat av: marlene

Hej!



Vad intressant. Jag har haft metallsmak i munnen ett par dagar nu. Bra med tips att skölja. Min kille tycker inte jag smakar gott.

2009-03-27 @ 16:39:17
Postat av: fettförbränning

nice blog

2010-10-27 @ 14:27:09
URL: http://www.thermapower.se
Postat av: Jan

"Metallsmak i munnen = fettförbränning"



Men det här är ju knas. Att man har metallsmak i munnen kan också bero på att man har mindre symptom av njursvikt. Mindre symtom på njursvikt är: illamående och kräkningar kan också relateras till dålig andedräkt och metallsmak i munnen.



2011-09-05 @ 01:16:45
Postat av: Martin

Metallsmak i munnen kan även bero på andra saker..

Problem med njurar tex...

Fast om man dragit ned på kolhydratintaget och dricker mkt så är det NOG så att man bränner fett...troligtvis..:)

2012-04-11 @ 21:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)