Kallelese Till arbetsförmedlingen.

Äntligen (bort från det tråkiga till det roliga)

I dag kom brevet jag inte trodde jag skulle få. Äntligen säger jag.

Vad är det då ra ? Jo det är ett gruppmöte, för vad arbetsförmedlingen coh ett företag MiRoi kan göra för mig och de 19 andra deltagarna som kommer dit.  Vi får nämligen chansen att vara på en arbetsplats och ha en upplärningsperiod för att inom 6 månader åtminstone ha ett jobb på 20 h i veckan.

Med andra ord kommer jag få vara på en arbetsplats och jag kommer få lära mig grunderna för att sedan kunna börja jobba för dem. Så går det som det är tänkt sitter jag på ett arbete inom  6månader.

Vad är det för arbete ?

ingen aning, just nu spelar det ingen roll heller. Jag blir glad bara jag får mig ett jobb. Vad ösnkar jag då, jo försäljning eller administration.

Så den 17 december, ska jag vara på mötet och sedan börjar arbetet. Vet inte om det börjar direkt med plats den 18 december eller om det börjar med individuellt möten med MiRoi.

Men äntligen börjar man se ljuset i dimman.

Fast det är en jävligt bra erfarenhet att jag har varit arbetslös i 1 år. Jag vet hur det går till med socialen, med försäkringskassan och med arbetsförmedlingen. Jag har stenkoll på min ekonomi, eftersom jag lever på existensminimum. Jag vet var man kan söka stipendier och till vad.

Så har ni eller någon ni känner några fårgor och vill ha svar från någon som inte är från arbetsförmedlingen, kan ni fråga mig. Jag kan svara på det mesta, dock ska kommas ihåg att alla beslut hos dem tas individuellt, samma för soc och försäkringskassan. Det görs alltid Individuellt.

Men jag kan som sagt de flesta tipsen och trixen.

Det viktigaste rådet jag har för er som ska till ams.

För att ta måste ni ge något tillbaka, Var tillmötesgående och var öppen för förslag. På så sätt får ni den bästa hjälpen. När ni finner att nu är det nog det här behöver jag, då säger ni det. Jag gjorde det och eftersom ja ginte har yrkeserfarenhet, så fick jag nu chansen till det genom MiRoi.

fler tips kommer och går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)