Julklappar

Satt och funderade över det här med julklappar.

Jag gillar inte att handla dem på kredit tex, tycker det är onödigt att köpa dyra grejer till familjen som jag måste betala av på. (det gör jag bara åt mig själv).

Sen funderade jag på hur gör ni. Jag har sagt att jag handlar för en viss summa till alla, sen kan det bl en tjuga under eller över det kvittar. Men då vet de andra vad de kan handla till mig för. 

Jag lägger inte heller ner så mycket pengar på julklappar, för att det så lätt blir dålig stämning om det visar sig att någons julklapp var mer värd än den andras. Då tar jag hellre och lägger ett par hundralappar extra på deras födelsedagspresenter. Då kan man spendera pengar hur man vill, för när det är dags för nästas så är det ingen som jämför eller kommer med gliringar om att deras klappar var dyrare.

Själv har jag i år inte önskat mig så mycket:

Stekpanna stor i gjutjärn (gärna från loppis då de redan är inkörda och bättre än nya)
Stekpanna i gjutjärn reflad (ni vet en grillpanna)
En bok om all världens sprit (som vodka, gin cognac etc, har nämligen ingen sån, däremot massor om öl och whiskey och viner förståss.) brukar finnas på bokreor och antikvariat.

Så har jag även önskat mig ett Hopprep =) Jo ett sådant vi använde när vi var barn, tänkte börja hoppa hopprep varje morgon och kväll i 10 min eller så. Det ger bra träning nämligen.

Så villjag ha en sprotBH och strumpor.

Egentligen skulle jag behöva plugga smaken på sprit också, men jag är inte så stor i spritdrickandet, så jag struntar i att skriva ner min systembolags lista också. Men ett som är säkert måste fixa mitt barskåp, för hade jag haft det hemma hade jag klarat min provning på examen och då hade jag bara haft teorin kvar nu =(

Men men. Ni ser, jag har inte önskat mig dyra julklappar, och det gör jag aldrig stekpannorna rockar nog loss på runt 50-70 kr st och det är väl det dyraste.

Så har mamma en väninna som kommer fira med oss, fast hon har inte så mycket pengar att lägga på klappar, (tror hon och mamma går ihop), men i alla fall. Hon ville inte att jag ska köpa nått åt henne, men nu kan jag avslöja att henne julklapp kommer också finnas under granen (blomman om mamma inte pyntar). Och den blev inte dyr, höll mig under 100 som jag lovade =D

Hur gör ni skapar ni tävling under julen med dyra klappar, eller mys med billiga värmande klappar i stället?

Jag kör billig jul och dyr födelsedag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)