äntligen yeas så skönt.

Nu blir min kost genast så mycekt enklare att leva efter. (ska försök förklara hur jag äter bättre under det stycket)

Men jag äter i huvudsak lchf, fast med lite inslag av GI. Den mat som har lågt GI, kan jag vara inn och plocka ifrån. Men annars är det så lågt kolhydratsintag som möjligt som gäller för mig.

Nu hittade jag en tabell där jag kan kolla upp hur mycekt kolhydrater det finns i ett livsmedel, så jag kan anpassa min middag lite efter det. Den beräknar kolhydrater, fett, protein och kcal för näst intill alla livsmedel. Hur bra som helst och jag får stenkoll  =)

Här är tabellen:

Innehållstabell

Snacka jag kommer använda mig av den, Jag får äta varor som har max 5g kolhydrater/ 100g livsmedel i näringsdeklarationen. DÅ blir det här kanon då det itne finns på tex grönsaker. =)

Nu blev genast livet så fruktansvärt mycket enklare =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)