Ångest efter varslet...

Jag tycker verkligen synd om de 900 som troligen blir av med jobben, det är fruktansvärt att veta, men några kommer få akassa i åtminstone 6 månader ochkanske utbildning för att kunna få tillbaka sina jobb senare.

Men hur blir det för oss som redan är arbetslösa och redan har det tungt. Det finns 6 personer (verkar det som) i kundtjänsten på arbetsförmedlingen i Sandviken. Men de jobbar även på arbetsförmedlingen i Hofors, så det är aldrig 6 personer samtidigt. Hur blir det nu när det kommer trängas ytterligare kanske 400 personer (tror inte alla på sandvik i sandviken bor här). Men i alla fall. Senaste siffrorna jag fick från arbetsförmedlingen sa att det fanns 167 arbetslösa i Sandviken. Nu blir det en ökning med uppemot 300 %.

 Vad kommer det ge oss, mindre tid med handläggare, mindre chans till hjälp så som praktik i arbetslivet, med andra ord, vi kommer helt enkelt få stå där och hoppas på det bästa. då tiden per arbetslös person kommer minska drastiskt.

Jag hoppas bara att varslet innebär att de slussar ut folk om de verkligen kommer ge dem sparken

Även om jag inte jobbar på sandvik drabbas jag som arbetslös invånadre också. Så jag hoppas att de åtgärder kommunen gör för dem som kommer från Sandvik också kommer oss som redan är arbetslösa till godo.

Men jag tror att vi 167 personer som redan är arbetslösa kommer hamna i skuggan för det stora varslet och den stora mängd arbetslösa som kommer ut på marknaden snart

. Vill ni veta mer kan ni läsa på Aftonbladet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)