Nu börjar vi igen

I dag blir det lite torftigt med inlägg, men jag vill bara förvaran om att jag sätter igång med bloggandet igen. I dag fixar vi in mina saker i min nya lägenhet och då får jag närmare till internet (har det ju bara hos mamma). Måste spara pengar lite eftersom det inte har gått så bra på jobbet som jag hade hoppats på. Men det vänder nog.

Har även lite material halvfärdigt som vanligt, men som snabbt fixas till och blir klart, så från i morgon kommer jag skriva fler inlägg och så kommer jag även fylla på listorna med olika saker. Jag har även lite fler dieter som ska skrivas om. Jag kommer dock inte göra någon form av marknadsföring av dem, utan bara berätta lite kort att de finns eftersom de hjälper några, dock inte alla.

Kom ihåg det när ni läser om speciellt dyra dieter som utlovar resultat, det är inte säkert att det funkar för er, bara för att det funkar för någon.

Så har jag en massa nya recept som jag ska prova på och göra om lite så det passar mig bättre, som jag tänkte dela med mig av.

Jag har dessutom under den här tiden som jag varit borta haft en svacka med mitt matmissbruk. Så jag har fått rådet, (jag kännde att jag inte klarade det själv just nu, men är på väg uppåt igen), att strunta i olika kostsätt, utan börja om och lära mig mängden mat jag ska äta för att bli mätt. Även lära mig att äta ett max antal måltider per dag och när jag är hungrig. Men så att jag får bort ätandet jämnt och ständigt.

Så nu börjar jag om igen med mitt eget läkande och denna gång har jag fler som stöttar mig för att jag ska bli bättre. En vän till familjen har också varit på behandling på beroende centret i hudriksvall för sockerberoende, och helt ärligt kommer jag inte upp igen, ska jag be om remiss dit och ta två veckor då jag är där. Nu är jag mer villig än någonsin att bli frisk.

Jag hoppas att ni som läser kommer hålla ut, då det kommer bli ännu mer om matmissbruk i bloggen. Dessutom kommer bloggen byta namn lite, från Mitt Nya Liv till Matmissbrukaren.

Nu vet ni att jag lever och är på väg tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Lasse Rimpilä

Hej Nadja. Kul att du sätter igång igen. Läser din sida nästan varje dag, hoppas på mera.

Kram Lasse

2009-10-06 @ 08:21:16
Postat av: nadia karlsson

Det kommer en massa, nu ska jag bara skriva ner allt som sitter fast i huvudet.



Sen blir det bara till att publicera så snart jag har tillgång till internet. =)

2009-10-06 @ 12:56:24
URL: http://mnl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)