Jobbar med min kostplan

Sitter just nu och jobbar med min kostplan. Det blir att efter min kur med modifast, (jag gör den för att få bort de dåliga vanorna jag har skaffat mig, med att småäta och liknande), Så kommer jag börja återinföra kosten igen. Då blir det främst LCHF. Detta då jag vet att för en matmissbrukare är det viktigt att utesluta socker, vitt mjöl och raffinerade kolhydrater (kommer skriva mer om detta under kostplaner (detta gäller också sockerberoende).

Så jag kommer planera min lchf utefter FAA´s matplan. Jag ska dessutom verkligen göra en veckoplan varje söndag på vad jag ska äta udner veckan, och inte lämna något utrymme för annat. Då minskar jag även turerna till affären och det minskar risken för att jag kommer köpa saker jag inte borde.

Måste säga att detta känns bra, att jag äntligen är på rätt väg igen.

Jag kommer även skriva mer om FAA och även OA. De jobbar på mer eller mindre samma sätt och hos båda organistationerna kan man få kostnadsfri hjälp. Tyvärr är möterna i närheten av mig på tider som jag inte kan gå, och det är synd annars hade jag åkt på dem. Men när man slutar kl 17 och mötet är 18 några mil bort så blir det lite tajt med tid. Ska dock maila dem och kolla om det är planer på att starta möten någon annan dag, eller om man kan få annan hjälp. Finns alltid telefonen att använda men det känns inte rätt.

Men det kommer mer om det så småningom. Ska skiva om dem nu i helgen och posta inläggen med länkar etc, så ni hittar till dem.

Måste säga att det var nog någon månad sedan jag kännde mig så här nljd. Allt känns så himla mycket bättre just nu. Ska även bli spänande att ställa sig på vågen igen. Gör det dock inte förrens jag ska börja med min modifast kur, sen när de första fyra veckorna är över, så kommer jag ställa mig igen. Sen blir det att återinföra maten och då blir det att hålla ett litet extra koll på vågen. Så jag kan korrigera mängderna jag äter rätt.

Men nu ska jag återgå till allt skrivande, skriver även på texterna om LCHF och Gi och operationer och massa annat. Ska även skriva om tabletterna och sådant. så nu är det sprutt i bloggen igen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)