Flytten nästan färdig.

Nu är jag nästan färdig med flytten. Men det känns verkligen inte som ett hem.

Jag har en massa loppis möbler och inget matchar alls. Så det är bara rörigt just nu. Men men inte så mycekt att göra, när jag blir rik ska jag köpa möbler och göra mig ett hem tills dess får det se ut som en loppis lokal i mitt vardagsrum. Ska prova att söka bidrag till möbler nu när jag ber om hjälp med lite räkningar och matpengar till nästa månad. (då söker jag inte från soc). Man kan nämligen på vissa orter få hjälp av diakonissan i svenska kyrkan, och ja trotts att jag har ett jobb, så får jag knappt pengar så det räcker efter lön. Denna månad tex hade jag efter räkningarna blev betalade bara lite pengar då jag måste spara för nästa månad får jag ut 6000 efter skatt, och då är hyran på 4000. Men samtidigt har jag ett jobb och jag ska vara nörjd me det: Men det känns inte bra att ha ett jobb där jag inte får pengar så jag klarar mina räkningar. Dessutom får jag se om jag kan jobba nästa månad det beror på hur mycekt jag får ut i lön den här. (Måste nog kolla hur det ser ut, ifall jag ska lämna in ett schema till nästa månad). tur är att jag inte har någon tv så tv licensen går bort, och inget internet har jag heller. Så det blir lite pengar över, men oavsett så känns det lite tungt.

Men flytten är nästan färdig i alla fall. Har några lådor hemma hos mamma som ska flyttas upp sen är det klart. Måste försöka fixa det nu innan snön kommer. Har idag fått hem två svarta bokhyllor så jag kan packa upp mina böcker, så snart är min uppackning också färdig.

Men ja vad ska jag säga, ni ska få se bilder på hur en loppis lägenhet kan se ut. =) Så ska det bli någon efterbild om några år när jag har fått ett riktigt hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)