Dags att be om hjälp

Jag har insett nu att jag måste få hjälp om jag ska klara mig ur den här omgången med matmissbruk.

Så nu i veckan är det dags att ringa sjukvården och boka tid med läkare för rådgivning och hjälp med en plan för mig.

Visst de kanske går efter kostråd jag inte följer i vanliga fall. Men jag måste få någon form av hjälp och då får jag helt enkelt vända mig till sjukvården. Jag är tvungen ifall jag inte vill gå upp mera.

Jag har ett missbruk och det sitter djupare än jag i dagsläget kan ta mig ur på egen hand, och mitt stöd som jag har annars har också konstaterat att nu är det nog dags i alla fall.

Kanske det funkar bättre om jag får fasta ramar att följa och någon att rådfråga. Men framförallt jag får förhoppningsvis chansen att lära mig äta normalt igen.  Även får jag hjälp med mitt beroende också (om jag har tur).

Varför först nu, för jag känner att jag inte klarar den här omgången själv, då jag har så mycket runt om som strular.

Varför det dröjt till nu? För att jag tidigare i mitt möte med sjukvården angående detta inte fått någon hjälp, så jag gör detta egentligen av rädsla, men rädslan för min egen ohälsa är större. Jag känner själv att kroppen inte mår bra av min övervikt och det sliter på mig. Trotts detta lyckas jag inte gå ner i vikt, så då får jag helt enkelt be om hjälp i stället.

Så jag måste helt enkelt be om hjälp, jag har insett mina brister och utan "medicinsk" hjälp kommer detta stjälpa. jag måste helt enkelt vända mig till vården och få min sjukdom behandlad.

Ett pluss för er är att jag kommer fortsätta skriva i alla fall. Men ni får följa mig och min tid i vården också, så får vi se om gävleborg har något att erbjuda mig som gör mig frisk.

Jag kommer även skriva mer om allt jag skriver nu. Och texterna om matmissbruk och sockerberoende är snart färdiga.

Så de länkar som inte fungerar till vänster i menyn kommer snart upp och fungerar igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)