att finna evig lycka

Kan man göra det?

Finna evig lycka och välmående. Har suttit och läst i min bok och fick reda på att man kanske itne ska göra något av fel orsaker. Tex jobbet, vad har du för mening med det? Vad är det du vill vara egentligen.

Jag började fundera på vad jag egentligen vill bli när jag blir stor, och jag vill jobba med matmissbruk och överviktsproblematik. Mycket eftersom jag vet vilket helvete det är vi lever i, hur svårt det är att få hjälp men framförallt ta hjälpen som finns. Om skammen som följer oss och som gör att vi döljer och manipulerar.

Jobbet jag har idag, vad ger det mig egentligen att jobba som säljare. Jag vetinte riktigt, visst kan det alltid vara bra att läsa sig att sälja, men det är nog mer behovsanalysen jag lär mig här. Kommer jag jobba som säljare länge. Kanske men jag hoppas på att det kasnke kan dyka upp arbete i någon butik istället.

Jag saknar det här med att stå öga mot öga med kunderna. Men detta är bara steget till evig lycka. Jag hoppas att jag ska kunna dra ner på andra arbeten så mycket som möjligt och kunna ta min kostrådgivarutbildning, och sedan steget till beroende terapeut, och så vidare. Men samtidigt om fem år kanske det är på annat sätt. Jo det stämmer om fem år har jag planer på att ta min beroendeterapeut examen, och kunna jobba på ett annat sätt med det hela. Men fram dit behöver jag finna det som gör mig lite lyckligare, ger mig en balans i livet.

Robin sharma som författaren heter, talar om att man ska finna det som gör en lycklig och sen ska man sattsa på det helhjärtat. Jag vill hjälpa andra människor, ha ett arbete där jag kan hjälpa andra att må bra.

Men som svar på kan man finna evig lycka? Jo jag tror det. Sharma säger att man bara behöver finna det man blir lycklig av och sedan sattsa helhjärtat på det. Och varför inte. Man måste våga sattsa på det som gör en lycklig och det som gör dig glad.

För mig är steg ett nog att finna ett jobb som ger mig de timmar och den lön jag behöver för att kunna betala mina räkningar. Som det är nu ligger jag på håret.

Vad ger er evig lycka tror ni ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)