sjuk igen..

den här hösten har varit fruktansvärd, jag har haft influensa (inte svininfluensan), varit magsjuk, varit dunderförkyld, och så på det har jag även blivit glutenintollerant. nej jag har inte varit hos läkaren och tagit blodprov och gjort en massa sådant.

Däremot vet jag nu att om jag undviker gluten, så får jag inte kramper i magen, som gör att det känns som att hela magen är på väg ut ur mig. Jag springer inte på toa hela tiden etc. Så jag har konstaterat att jag är glutenintollerant, genom att jag har uteslutit det. Så händer det ibland att det slinker ner något med gluten och då sitter jag där igen med kramper och värk i magen. Så nu blir det inget mer gluten för mig.

I morgon börjar jag med modifast, en sväng på nästan 4 veckor, sen blir det till att återinföra maten i kosten igen. Jag kommer då äta väldigt inriktat på lchf just för mina problem med magen och gluten. Dock kanske det inte alltid blir så mycket high fat, då jag kommer äta en hel del grönsaker. Jag hittar som sagt var på något för att lösa det då.

I morgon ska jag återigen dessutom lämna in min dator en gång till, eftersom de inte åtgärdat felet med mitt nätverkskort. Så får vi se hur det slutar. Under tiden kommer jag fortsätta skriva mina texter och sen när datorn är tillbaka också börja publicera dem här.

Nu ska jag sätta mig och läsa lite i en tidning och läsa lite bloggar.

Hoppas eran höst varit bättre än min utan en massa förkylningar. Har köpt hem en massa hälsoprodukter som echinaguard och khan jang för att hålla mig frisk. Nu ska jag inte bli sjuk något mer detta år.

Kommentarer
Postat av: Trillian

Usch då! Ta det lugnt och stressa inte upp dig så blir du nog bättre snart.



Styrkekram från mig!

/Trillian

2009-11-28 @ 00:52:48
URL: http://trillianshorna.blogspot.com/
Postat av: Nadia Karlsson

Nu mår jag bättre och så snart jag håller mig borta från gluten går allt jätte bra. Har inte varit sjuk på ett tag så jag tror nog att det har gett med sig. Många på jobbet är dock sjuka fortfarande, men det blir väl så när man arbetar så nära inpå andra människor, lite som att gå i skolan helt enkelt.



tack så mycket för dina värmandes ord.

/ nadia

2009-11-28 @ 11:02:09
URL: http://mnl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)