24 timmars kryssning

Japp vi var ett gägn tjejer från MåBra som åkte iväg igår på en 24 timmars kryssning med Birka Paradise. Helt klart värt resan. Men lite kort med tid. Själv drog jag av några ordentlgia alkoholfria drinkar. Föredrar att inte dricka så mycekt alkohol när det är varmt och man dessutom ska sitta på en buss hem sen. Nä så för mig blev det alkoholfritt. Väntar med alkohol tills jag sitter med ett par folle på midsommarafton hemma på balkongen.

I alla fall, vi började kryssningen med att äta buffe, snacka mycket mat det är på en sådan. Men jag har kommit på grejen med buffe.

1 hoppa allt som potatis och pasta.
2 skippa det som man kan äta hemma (typ köttbullar och prinskorv)
3 satsa på det som du verkligen älskar (i mitt fall, lax, räkor, kräftor och musslor)
4 ta lite i början och gå lite varv. Ätlite av både varmt och kallt. Ta sedan om av det godaste om du är hungrig.
5 ta en kaffe och gå till desertbordet. Där äter du cholkadmoussen (den är mättande och riktigt kraftig).Ta något ni gillar till, men håll er till en sak (själv blev det lite marängswiss utan marängerna till moussen).

När du är mätt sluta äta. Men då missar du inget. Jag åt även ost och kex, lite då och då mellan målen.

Sen då inga fler buffe tips, för man äter så mycket i alla fall. Drick det ni känner för.

Men shit vad kul det var. själv är jag sådan som gärna sitte rner dricker och pratar, dansar lite grann ibland. Nu var musiken på dansgolvet så hög att man inte hörde musiken. Utan du hörde mer ett brus bara. Vilket var lite synd. Men gick man ut på däck där vädret var underbart, kunde man sitta med sina drinkar länge och bara prata. Givetvis så blev det en hel del bilder.  Men de kommer i morgon när jag hunnit gå igenom dem, så väntar jag även på några =)

kom på nu att jag inte tog bilder på maten jag åt. Som jag annars brukar göra. Men men får ta det nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Hetsätning
Sockerberoende
Överätning
Anorexi
Bulimi

Matmissbrukare
Sockerberoende
LCHF
GI
Låg Kalori dieter
Tallriksmodellen
Övriga

Recept (mina favoriter)
Kokböcker
Bloggar
Hemsidor

Kost
Häsla
Träning
Missbruk
Anhörig/Medberoende

Livsmedel
Kryddor & Örter
Kosttillskott
Vitaminer
Mineraler
Livsmedelsintolerans
Övrigt

Kostersättning
Tabletter
Operationer (en sista utväg)